آخرین اخبارجهانسیاست

خواجه آصف: تی تی پی از خاک افغانستان برای حمله به پاکستان استفاده می‌کند

خبرگزاری دید: وزیر دفاع پاکستان بار دیگر مدعی شده که تحریک طا-لبان پاکستان برای حمله به پاکستان از خاک افغانستان استفاده می‌کنند.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان این موضوع را روز گذشته در مصاحبه با صدای امریکا بیان کرده است.

او افزوده: «در حالی که طا-لبان در سراسر جهان منزوی اند، دولت پاکستان با آنان روابط بسیار خوبی دارد، یگانه مسئله که ما از آن خوشحال نیستیم این است که تی‌تی‌پی با استفاده از خاک افغانستان مصروف فعالیت‌های تروریستی در پاکستان است».

خواجه آصف با اشاره به سفر خود به افغانستان از «تعهدشکنی» طا-لبان انتقاد کرد و گفته است‌ که باوجود وعده‌ مبنی بر عدم استفاده نظامی از خاک این کشور علیه سایر کشورها به‌ویژه پاکستان؛ اما تا هنوز از شدت تروریزم کاسته نشده است.

نام‌برده تأکید کرد که طا-لبان افغان و تحریک طا-لبان پاکستان «با هم دوست اند» و طالبان افغان «نمی‌خواهند در مقابل آن‌ها بایستند».

وزیر دفاع پاکستان بی‌ آن‌که از کشوری نام ببرد گفت برخی از کشورها که روابط شان با پاکستان «خوب نیست»، در انتقال تجهیزات نظامی به‌جا مانده امریکا در افغانستان به تحریک طا-لبان پاکستانی کمک می‌کنند.

او تصریح کرد: «طالبان افغان افراد باهوشی هستند و ما این را در ملاقات با طا-لبان به وضوح به آن‌ها گفتیم».

وزیر دفاع پاکستان افزود: «من به وضوح احساس کردم که طا-لبان افغان می‌خواهند به نگرانی‌های ما پاسخ دهند. من آنان را واقعی یافتم، آن‌ها می‌خواهند به پاکستان کمک کنند؛ اما قسمی که می‌بینم این توانایی در آن‌ها نیست‌. طا-لبان افغان خواهان صلح در افغانستان و پاکستان اند و هرگز آشوب نمی‌خواهد».

او در قسمت محرومیت تحصیل و کار زنان در افغانستان به طا-لبان خاطرنشان کرده است که اگر آنان بخش بزرگی از جمعیت را از اقتصاد محروم کنند، خود را تخریب می‌کنند. او گفته است: «اگر بخش بزرگی از جامعه را نه تنها از نظر سیاسی، بل‌که از نظر اقتصادی حذف کنند آن کشور چگونه توسعه خواهد یافت؟»

گفتنی است که پاکستان همواره تلاش کرده افغانستان را به عنوان پناهگاه تروریستان معرفی کند، همان برچسپی که خود این کشور خورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا