آخرین اخبارعلم و دانشمطالب معلوماتی

دستاورد علمی؛ بیماری سرطان به تاریخ خواهد پیوست؟

خبرگزاری دید: پژوهشگران پزشکی در مرکز علمی و پژوهشی سرطان مموریال اسلون کترینگ نیویارک از کشف داروی جدید در درمان سرطان خبرداده‌اند که می‌تواند در مداوای سرطان موثر باشد.


این دارو که «دوستارلیماب» نام دارد توانسته کُل سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و بیماران که به سرطان امعای بزرگ «رکتوم» مبتلا بودند را درمان کند.
در این آزمایش ۱۴ بیمار که سرطان رکتوم داشتند هر سه هفته یک‌بار یک دوز دوستارلیماب به مدت ۶ ماه دریافت کردند، همه‌ این بیماران بعد از مدت ۶ ماه بدون اثرات جانبی از این دارو صحت‌یاب شدند و هيچ اثری از سرطان در بدن شان دیده نشده، دیگر نیازی به شیمی درمانی یا پرتو درمانی هم نداشتند.
یکی از داکتران پژوهش‌گر این پیش‌رفت را یک موفقیت بزرگ خوانده و اضافه کرده است که در طول تاریخ نخستین‌بار است که همه کسانی‌که در یک آزمایش کلینیکی یک داروی ضد سرطانی اشتراک کردند همه صحت‌مند شده‌اند.
او افزوده است: «هم‌چنان ما نیازمند تحقیق‌های بیش‌تر در این زمینه هستیم‌».
بیماری سرطان از تغییر ژن‌هایی که نحوه‌ رشد و تقسیم سلول‌های بدن را به دوش دارد به‌ وجود می‌آید که در آن برخی از سلول‌ها بدون توقف شروع به تقسیم شدن می‌کنند که ممکن منجر به تشکیل تومورهای بدخیم و خوش‌خیم شوند.
سرطان یکی از بیماری‌های شایع جهان است که بيش از ۲۰۰ نوع آن وجود دارد از جمله می‌توان سرطان شش‌ها، کولون، پستان و پروستات را نام برد که سالانه باعث مرگ هزاران انسان در سراسر جهان می‌شود.
درمان سرطان بستگی به نوع و مرحله آن دارد، امروز به روش‌های مختلف جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، ایمونوتراپی و هورمون درمانی معالجه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا