آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانخبر های مهممنطقه

دستور آزادی عمران‌خان و همسرش با قید ضمانت صادر شد

خبرگزاری دید: دادگاه عالی پایتخت پاکستان  حکم  حبس۱۴ ساله «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده این کشور و همسر وی در پرونده اتهام فسادمالی را تعلیق و دستور آزادی آنان با قید ضمانت را صادر کرد. در همین حال ؛ عمران خان و حزب وی (جنبش عدالت پاکستان) ماهیت تمامی پرونده‌های قضایی و امنیتی علیه خود و دیگر اعضای این حزب را سیاسی دانسته و حاکمیت را به انتقام از مخالفان متهم می‌کنند.

به گزارش شبکه‌های خبری پاکستان، قاضی عامر فاروق رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد امروز در جلسه رسیدگی به دادخواست عمران‌خان و همسرش بُشرا بیگم برای لغو حکم حبس آنان در پرونده اتهامی فسادمالی موسوم به “توشه خانه” رای خود را اعلام کرد.

رئیس دادگاه با تعلیق حکم حبس نخست وزیر برکنار شده پاکستان و همسرش دستور آزادی آنان با قید ضمانت را صادر کرد.

پرونده فسادمالی توشه خانه درخصوص بخشی از اتهاماتی است که گفته شده عمران خان در زمان نخست وزیری خود هدایای گرانقیمتی را که از سوی رهبران کشور‌های خارجی دریافت کرده بود، بدون طی مراحل قانونی تصاحب کرده و با این اقدام قوانین کشور را نقض کرده است.

اواسط دلو سال گذشته عمران خان و همسرش در پرونده فسادمالی به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شدند. در عین حال، نخست وزیر سابق پاکستان به جرم افشای اسرار محرمانه کشور به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم و هم اکنون در زندان بسر می‌برد.

عمران خان و حزب وی (جنبش عدالت پاکستان) ماهیت تمامی پرونده‌های قضایی و امنیتی علیه خود و دیگر اعضای این حزب را سیاسی دانسته و حاکمیت را به انتقام از مخالفان متهم می‌کنند.

عمران خان که از تابستان ۱۳۹۷ تا حمل سال ۱۴۰۱ کرسی نخست وزیری را در اختیار داشت، از تابستان سال گذشته به دلیل اتهامات در پرونده‌های متعدد فسادمالی، سیاسی و امنیتی در زندان به سر می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا