آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

قاری بلال:

دوست حکومت پاکستان نیستیم، به خاطر مدارس دینی با این کشور ارتباط داریم

قاری سید بلال هاشمی رییس پیشین استخبارات بامیان در همایش ایجاد کمیسیون مردمی حل منازعات و تامین عدالت اجتماعی گفت که امارت اسلامی دوست حکومت پاکستان نیست؛ زیرا این کشور ضربه‌های زیادی به مجاهدین زده است. او تصریح کرد که طا-لبان فقط به خاطر مدارس دینی با پاکستان رابطه دارند.


نمایندگان ۳۴ ولایت کشور که اخیراً کمیسیون مردمی قاری سید بلال هاشمی را ایجاد کرده‌اند، می‌گویند که این کمیسیون برای حل و فصل منازعات قومی ایجاد شده و در سراسر کشور فعالیت دارد.
سید عوض عبادی نماینده ولایت کابل در این کمیسیون گفت: این کمیسیون مردمی در سطح کشور با حضور نمایندگان ۳۴ ولایت به هدایت سید بلال هاشمی تحت ریاست سید نقیب‌الله هاشمی برادر سید بلال آغاز به کار کرده است.
به گفته آقای عبادی ۸۸۰ وکیل گذر و ملا امامان ۹۶ مسجد ولایت کابل در این کمیسیون حضور دارند.
از سویی هم، قاری بلال هاشمی رییس پیشین استخبارات ولایت بامیان گفت که امارت اسلامی برای ریشه کن کردن اختلافات قومی تلاش می‌کند و تعصب و تبعیض در امارت جای ندارد.
آقای هاشمی با اشاره به وضعیت جاری کشور گفت که متاسفانه برخی حلقات کسانی را علیه امارت اسلامی تحریک می‌کنند که در واقع قرار دادن آنها علیه مردم شان است.


وی با اشاره به اختلافات میان امارت اسلامی و مولوی مهدی گفت: مولوی مهدی را دیگران تحریک کردند و او را علیه مردمش ایستاد کردند، سرکشی مولوی مهدی و جنگ او باعث ایجاد آن وضعیت در بلخاب شده بود.
او گفت که برای حل اختلاف با مولوی مهدی چندین بار تلاش کرده، ولی مولوی مهدی قبول نکرده است.
رییس پیشین استخبارات ولایت بامیان همچنان گفت که امروز هیچ کشور نمی‌تواند به افغانستان حمله نظامی کند به همین خاطر جنگ روانی علیه مردم به راه انداخته‌اند که مردم باید هوشیارانه بازی کنند.
این در حالی است که در ماه‌های اخیر اختلافات میان مولوی مهدی رییس پیشین استخبارات ولایت بامیان و امارت اسلامی بالا گرفته بود. طا-لبان برای سرکوب وی به ولسوالی بلخاب ولایت سرپل نیروهای زیادی فرستادند و سرانجام روز چهارشنبه(۲۶اسد) وزارت دفاع طا-لبان اعلام کرد که او در مرز با ایران کشته شده است.
با این حال، آقای هاشمی افزود که امارت اسلامی دوست حکومت پاکستان نیست بلکه به خاطر مدارس و مراکز اسلامی با پاکستان رابطه دارد وگرنه حکومت پاکستان آسیب‌های زیادی به مجاهدین وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا