آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

دو شهروند انگلیس که می‌خواستند به داعش در افغانستان بپیوندند، در دادگاه اعتراف کردند

خبرگزاری دید: دو برادر انگلیسی که قصد سفر به افغانستان را برای پیوستن به داعش داشتند، در دادگاهی به جرم خود اعتراف کردند.

محمد عبدالحلیم حیدرخان ۲۱ ساله و محمد حمزه حیدرخان ۱۸ ساله، از شهر بیرمنگهام روز دوشنبه در دادگاه جزایی این شهر حاضر شدند.

کمتر از یک هفته پس از محاکمه، هر دو برادر اعتراف کردند که اقداماتی در جهت آمادگی برای تروریزم انجام داده‌اند.

آن‌ها قرار است در ۱۱ سپتمبر برای صدور حکم به دادگاه جنایی بیرمنگهام بازگردند.

هارپریت ساندو، دادستان پرونده در افتتاح جلسه دادگاه در ۵ جولای گفت که این برادران در طول سال ۲۰۲۲ میلادی «به طور فزاینده‌ای بنیادگرا» شدند

در دادگاه توضیح داده شد که این برادران لباس و تجهیزاتی خریدند و درباره چگونگی سفر به افغانستان برای پیوستن به سازمان تروریستی موسوم به شاخه خراسان داعش (ISKP) تحقیق کرده‌اند.

به دادگاه گفته شد که آنها فرم‌های درخواست پیوستن به داعش را پر کرده بودند.

دادستان پرونده به هیئت منصفه گفت که داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط وزیر کشور بریتانیا تحریم شده وشاخه خراسان به عنوان یکی از «شاخه‌های منطقه‌ای» آن شناخته می‌شود.

پس از اعتراف به گناه، مارک پاین رییس مبارزه با تروریزم پولیس برمنگهام، گفت: «شواهد کافی علیه آنها به وضوح راهی جز پذیرش گناه خود برای پیوستن و جنگ برای یک سازمان تروریستی به آنها نداد».

در گزارش تازه شورای امنیت در مورد افغانستان آمده که شاخه خراسان گروه داعش حملات هدفمند خود در افغانستان را افزایش داده و بخش عمده تلفات غیرنظامی در دو سال گذشته در افغانستان ناشی از حملات این گروه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا