آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوحقوق بشرسیاست

دیدبان حقوق بشر: طا-لبان خبرنگاران را تهدید به مرگ کردند

خبرگزاری دید: سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی می‌گوید که طا-لبان در افغانستان خبرنگاران را تهدید به مرگ می‌کنند و مقررات جدید جدی را بر رسانه‌ها وضع کردند که به‌ویژه به زنان آسیب می‌رساند.

دیدبان حقوق بشر به تازگی در گزارشی گفته است که مسئولان استخباراتی طا-لبان خبرنگارانی را که علیه آن‌ها انتقاد می‌کنند، تهدید به مرگ کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند قبل از نشر گزارش خود آن را برای تأیید به طالبان ارسال کنند.
پاتریشیا گاسمن رییس بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر می‌گوید: مقررات جدید طا-لبان و تهدیدها علیه خبرنگاران منعکس‌کننده تلاش‌های گسترده‌تر برای خاموش کردن همه انتقادات از حاکمیت طا-لبان است. از بین‌رفتن فضا برای مخالفت و تشدید محدودیت‌ها برای زنان در رسانه‌ها و هنر، ویرانگر است.
بر بنیاد این گزارش، چندین خبرنگار گفته است که بلافاصله پس از نشر گزارش‌ در مورد سوء‌استفاده‌های طا-لبان، از سوی مسئولان ‌آن‌ها احضار و تهدید به مرگ شده‌اند.
گاسمن می‌افزاید: به رغم وعده‌های طا-لبان مبنی بر اجازه فعالیت رسانه‌هایی که «ارزش‌های اسلامی» را رعایت می‌کنند، واقعیت افغانستان این است که خبرنگاران در ترس و هراس کوبیده‌شدن دروازه یا احضار از سوی مقامات (طا-لبان) زندگی می‌کنند.
به گفته وی، این امر به خاموشی اطلاعاتی کمک می‌کند که در آن سوء‌استفاده‌های طا-لبان به طور فزاینده مخفی و بدون پاسخگویی باقی خواهد ماند.
گفتنی است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طا-لبان به تازگی محدودیت‌های شدیدی علیه رسانه‌ها و زنان وضع کرده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا