آخرین اخبارجهانسیاست

رایزنی روسیه و پاکستان در مورد مبارزه با تروریزم و چالش‌های امنیتی

خبرگزاری دید: ١٠ امین نشست گروه کاری مشترک پاکستان و روسیه در مورد مبارزه با تروریزم بین‌المللی و سایر چالش‌های امنیتی دایر شد.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ١٠امین نشست کارگروه مشترک پاکستان و روسیه در مورد مبارزه با تروریزم بین‌المللی و سایر چالش‌های امنیتی در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ در اسلام‌آباد برگزار شد.

پاکستان و سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به طور مفصل در مورد تهدیدات تروریستی جهانی و منطقه‌ای با تمرکز ویژه بر وضعیت افغانستان، آسیای مرکزی و جنوبی و شمال افریقا گفت‌وگو کردند.

این گفت‌وگو بر پیچیدگی چشم انداز تروریزم و نیاز به هوشیاری مداوم تأکید کرده است.

دو طرف راهبردها و اقدامات ملی خود را در مبارزه با تروریزم تشریح کرده و تجربیات و بهترین شیوه‌های خود را به اشتراک گذاشته و بر اهمیت تلاش‌های ملی در مبارزه گسترده‌تر علیه تروریزم تأکید کردند.

این دیدار بخشی از تبادلات منظم در زمینه همکاری دوجانبه پاکستان و روسیه در مبارزه با تروریزم بوده است.

دو کشور توافق کردند که تلاش‌های مشترک را برای مبارزه موثر با تروریزم تقویت و روی مزایای متقابل چنین همکاری‌هایی تأکید کردند.

بیانیه این وزارت افزوده که بحث در مورد افزایش همکاری در مجامع چند جانبه، مانند سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای (SCO) پربار بوده است.

دو طرف تصمیم گرفتند در مبارزه با تامین مالی تروریزم و سایر زمینه‌های کلیدی مبارزه با تروریزم با یکدیگر همکاری کنند.

جوانب همچنین در مورد اشکال مختلف افراط‌گرایی، گسترش ایدیولوژی‌های تروریستی و استفاده نادرست از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اهداف تروریستی گفت‌وگو کردند.

آن‌ها در مورد نیاز به استراتژی‌های جامع برای مقابله با این چالش‌ها نیز توافق کردند.

این دیدار با تاکید مجدد بر تعهد پاکستان و روسیه برای ادامه همکاری در مبارزه با تروریزم پایان یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا