آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

رایزنی مقامات امریکا و پاکستان برای تسریع روند انتقال پناهندگان افغانستان

خبرگزاری دید: ریچارد ورما معاون وزیر خارجه امریکا در امور مدیریت و منابع در سفری به پاکستان از تسریع و تسهیل روند انتقال پناهندگان افغانستان خبر داد.

ریچارد ورما امروز یکشنبه(٢٤ جدی) در صفحه اکس خود نوشته که در سفرش به پاکستان با سازمان‌های بین‌المللی و شرکای همسو و همچنین مقامات پاکستان در مورد روابط دوجانبه و حمایت و تسهیل روند انتقال افغانستانی‌های آسیب‌پذیر از این کشور تبادل نظر کرده است.

ورما نوشته است: با پناهندگان افغانستانی که برای اسکان مجدد در ایالات متحده تاییدیه دریافت کرده‌اند، ملاقات کردم. از شنیدن داستان‌ها و تجربیات آن‌ها در روند پذیرش ایالات متحده قدردانی شد.

وی با بیان این که با سازمان‌های بین‌المللی در مورد حفاظت و حمایت از پناهندگان افغانستان صحبت کرده، افزود: گفت‌وگوی روشن‌گرانه با آن‌ها در مورد برنامه‌های شان در پاکستان جهت رسیدگی به نیازهای پناهجویان افغانستان داشتم.

ریچارد ورما همچنین با جلیل جیلانی وزیر خارجه پاکستان در مورد روابط دوجانبه، به ویژه مشارکت اقتصادی رو به رشد و چارچوب «اتحاد سبز» برای مبارزه با تهدید مشترک تغییرات آب و هوایی رایزنی کرده است.

او همچنین گفته که با آقای جیلانی در مورد افغانستانی‌های آسیب‌پذیر نیز صحبت کرده است. طی یک ماه گذشته این چندمین مقام امریکایی است که برای گفت‌وگو در مورد انتقال افغانستانی‌های آسیب‌پذیر به پاکستان سفر می‌کند.

گفتنی است که از زمان خروج آشفته امریکا از افغانستان بیش از ٢ سال می‌گذرد اما صدها متقاضی پناهندگی امریکا همچنان در افغانستان و پاکستان بلاتکلیف و سرگردان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا