آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: عملیات امریکا در افغانستان و عراق حمایت از اوکراین را روشن می‌کند

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه روسیه در دیداری با دانشجویان این کشور گفته که عملیات امریکا در افغانستان و عراق چگونگی پشتیبانی غرب از اوکراین را واضح می‌سازد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته که طولانی‌شدن عملیات در عراق و افغانستان ممکن است به روشن شدن مدت زمان حمایت غرب از اوکراین کمک کند.

لاوروف به تازگی در نشستی با دانشجویان و اساتید موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو (MGIMO) توجه آن‌ها را به اظهارات سیاستمداران غربی در مورد برنامه‌ها و مدت زمان حمایت از اوکراین جلب کرده است.

لاوروف گفته است که وی این موضوع را به طور غیررسمی با همکاران‌ش در اجلاس بریکس در میان گذاشته وقتی آن‌ها پرسیده‌اند: فکر می‌کنید چقدر باید از اوکراین حمایت کنند تا در میدان نبرد پیروز شوند؟ من گفتم: نمی‌توانم حدس بزنم، اما به عنوان مثال – نگاه کنید چقدر زمان برای دستیابی به اهداف‌شان در عراق و چقدر زمان برای آن‌ها در افغانستان صرف شد.

او خاطرنشان کرده است: فکر می‌کنم پاسخ اینجا روشن است.

وقتی از این دیپلمات ارشد پرسیده شد که چقدر طول می‌کشد تا نظم جهانی عادلانه‌تر و پایدارتر ایجاد شود، گفته است: پیش‌بینی این چیزها غیرممکن است. این چرخش زمین نیست که تابع قوانین نجوم است و نه سایر فرآیندها در زمینه علوم دقیق – تاریخ تا حد زیادی به شخصیت افراد مسئول بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا