آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: غرب در قبال پناهجویان معیار دوگانه دارد

خبرگزاری دید: نماینده روسیه در سازمان ملل می‌گوید که غرب به‌رغم برانگیختن اکثزیت درگیری‌ها در جهان، نسبت به پناهجویان سیاست دوگانه دارد.

گنادی گاتیلوف نماینده دایم روسیه در مقر سازمان ملل در جنوا به تاس گفته که کشورهای غربی معیارهای دوگانه در قبال پناهندگان نشان می‌دهند، زیرا آن‌ها به تأمین مالی برنامه‌های کمک به پناهجویان سوریه، افغانستان، سودان و بسیاری از کشورهای دیگر هیچ تمایلی ندارند، اما به معنای واقعی کلمه نیازهای دولت‌های «میلیارد طلایی» را کاملاً برآورده می‌کنند.

وی در مورد نتایج دومین مجمع جهانی پناهندگان که از ۱۳ تا ۱۵ دسمبر در جنوا برگزار شد، خاطرنشان کرده است که سیاست «در تامین مالی برنامه‌های بشردوستانه با هدف کمک به پناهندگان» نقش برجسته دارد.

گاتیلوف گفته است: کشورهای غربی که اکثر درگیری‌ها را در سراسر جهان برانگیخته‌اند، به شدت تمایلی به تأمین مالی برنامه‌های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با هدف کمک به آوارگان سوریه، افغانستان، سودان و بسیاری کشورهای دیگر درگیر جنگ ندارند».

این دیپلمات روسی افزوده است: در این زمینه، به معنای واقعی کلمه هیچ کمبودی برای کسانی که مایل به کمک مالی یا انجام کاری برای نیازهای اوکراین از سوی دولت‌های «میلیارد طلایی» هستند، وجود ندارد.

وی بیان داشته که این سیاست دوگانه و تقسیم جهان به افراد درجه یک و درجه دو از سوی غرب اعمال می‌شود.

گفتنی است که به‌رغم گذشت دو سال از خروج ناتو از افغانستان هزاران پناهجوی افغانستانی آسیب‌پذیر در کشورهای همسایه سرگردان هستند اما در انتقال آن‌ها به کشورهای مقصد تعلل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا