آخرین اخبارافغانستانتحلیلخبر های مهمسیاست

عطا محمد نور در باره اظهارات بایدن:

روشن شد که طا-لبان با امریکا بر سر برادران هم‌فکر خود «القاعده و داعش» معامله کرده است

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی در یادداشتی تحلیلی در پیوند به اظهارات اخیر جو بایدن در باره القاعده و طا-لبان، گفته که این موضوع نشان از «مزدوری» طا-لبان برای امریکا می‌دهد.

عطا محمد نور در این یادداشت که در صفحه توییترش منتشر کرده، می‌گوید که اظهارات جو بایدن « رابطهٔ پنهانی استخباراتی گروه تروریستی طالبان و سایر گروه‌های هراس افگن را افشا کرد».

آقای نور افزوده: «این اظهارات نشان داد که به قدرت رسانیدن طالبان نه‌تنها تعامل حکومت قبلی که فراتر از آن معامله‌ی بیرونی را به همراه داشته است و در کنار این نیز روشن شد که ظاهراً طالبان با امریکا بر سر برادران هم‌فکر خود «القاعده و داعش» معامله کرده است».

به باور آقای نور، «اظهارات بایدن چیزی دیگری را که روشن‌تر کرد، مزدوری گروه طالبان بود».

عطا محمد نور در این یادداشت اقزوده، «گروهی که تا دیروز به بهانه حضور امریکایی‌ها و جهاد در افغانستان هزاران سرباز نیروهای دفاعی و امنیتی و مردم ملکی را به کام مرگ فرستاد، بخاطر بدست آوردن پول و قدرت با امریکایی‌ها وارد معامله شدند».

او تصریح کرده است: آنچه برخلاف ادعای آقای بایدن روشن است این‌که القاعده و گروه‌های تروریستی نه‌تنها در افغانستان حضور، پایگاه و مراکز آموزشی دارند که برخی اعضای آن در کرسی‌های بلند ادارهٔ نا مشروع طالبان، موقف و صلاحیت امر و نهی و تصمیم گیری دارند. اطلاعات ما نشان می‌دهد که القاعده در افغانستان درحال رشد و دارای مراکز آموزشی تروریستی است.

آقای نور در پایان این یادداشت پرسیده است که آیا می‌توان با تروریزم علیه تروریزم مبارزه کرد؟

چند روز پیش جو بایدن رییس جمهور امریکا در پاسخ به سوالی گفت که از طا-لبان علیه القاعده کمک می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا