آخرین اخبارجهانسیاست

سفیر پاکستان: از زمان خروج امریکا از افغانستان هزار و ٥٠٠ نفر را از دست دادیم

خبرگزاری دید: سفیر پاکستان در امریکا می‌گوید که پاکستان و ایالات متحده متعهد به از بین بردن تهدید تروریزم هستند.

مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده در یک اندیشکده معتبر در نیومکسیکو گفته که پاکستان و ایالات متحده در دو سال گذشته موفق شده‌اند همکاری خود را در حوزه امنیتی حفظ کنند و روابط خود را در حوزه اقتصادی گسترش دهند.

او در سخنرانی خود گفته است: اگرچه ایالات متحده نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و حضورش در آن بخش از جهان کاهش یافته است، اما خطر تروریزم همچنان قوی است. او گفته که تروریست‌های تحریک طا-لبان پاکستان، پاکستانی‌ها را می‌کشند.

او گفته که از زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بیش از هزار و ٥٠٠ نفر را از دست داده‌ایم.

سفیر پاکستان افزوده است: امریکا و پاکستان هر دو تصمیم گرفته‌اند که این تهدید را با هم از طریق همکاری در مبارزه با تروریزم از بین ببرند.

مسعود خان بیان داشته که پاکستان و ایالات متحده مسئولیت مشترک دارند تا افغانستان را به سمت ثبات هدایت کنند زیرا ثبات کل منطقه به ثبات در افغانستان بستگی دارد.

مسعود خان بر لزوم ارتقای ارتباطات مردمی و تقویت روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری تاکید کرده و آن را آینده روابط نامیده است.

سفیر پاکستان از کارآفرینان و جامعه تجاری دعوت کرده تا در زمینه علم، مهندسی، فناوری، صنعت استخراج، مراقبت‌های بهداشتی، داروسازی و سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا از مزایای بازار بزرگ پاکستان و منطقه اطراف آن بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا