آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجنگجهانخبر های مهممنطقه

سناتور ارشد آمریکا: به دا/عش در افغانستان حمله کنیم

خبرگزاری دید: در پی افزایش نگرانی‌ها از فعالیت داعش در منطقه، سناتور ارشد امریکایی خواستار حمله به مواضع این گروه در افغانستان شد. لینزی گراهام گفت: «باید اهداف مربوط به دا/عش خراسان در افغانستان را محکم بزنیم و پیش از این‌که دیر شود، عملیات آنها را مختل کنیم.»

به نقل از افغانستان اینترنشنال؛ طا-لبان با وجود این‌که ادعا می‌کند دا/عش را در افغانستان سرکوب کرده، این گروه به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای طا-لبان ادامه داده است. در همین حال در آخرین مورد گروه داعش انفجاری در مقابل کابل‌بانک در شهر قندهار را بر عهده گرفت که دست‌کم ۲۱ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشت.

از یک سو ، کشورهای آسیای میانه نیز پیوسته از افزایش فعالیت‌های دا/عش در افغانستان و نفوذ آن به سایر کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند. همچنین شورای امنیت سازمان ملل هم در ماه دلو ارزیابی کرد که گروه داعش همچنان تهدیدی برای افغانستان و منطقه است.

طبق این گزارش، اهداف گروه دا/عش در افغانستان در نخست شیعیان، در رده دوم طا-لبان و سپس غیرنظامیان‌اند.

شورای امنیت نوشت که در میان رهبری طا-لبان در مورد چگونگی برخورد با دا/عش و «سلفیست‌های» هم‌نوا با آن، اختلاف نظر وجود دارد.

پس از آنکه گروه دا/عش خراسان حمله اخیر به یک سالن کنسرت در مسکو را بر عهده گرفت، نگرانی‌ها از افزایش فعالیت این گروه در منطقه بلند رفته است.

شماری از مخالفان سیاسی طا-لبان هم در واکنش به این حمله گفتند که افغانستان تحت کنترول این گروه تهدیدی برای منطقه و لانه گروه‌های تروریستی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا