آخرین اخباربرگزیدهجهان

سگی که به انتحارکننده درس مهربانی داد!

شب گذشته، گزارش جالبی در فضای مجازی نشر شد؛ گزارشی که نشان می‌داد یک سگ، با فداکاریِ تمام، از وقوع یک حمله انتحاری در یک مراسم عروسی، جلوگیری کرده‌است.

صدای امریکا به نقل از آسوشیتدپرس نوشته است که«مهاجم نوجوان انتحاری پیش از ورود به محفل، در حوالی محل برگزاری مراسم عروسی در چشم تیزبین این سگ مشکوک خورده و سپس هر دو باهم گلاویز می‌شوند. سگ، فرد انتحاری را نگذاشت در میان شرکت‌کنندگان راه یابد، تا اینکه بم منفجر شد و مهاجم و سگ را از بین برد.»

در این گزارش همچنان آمده است:« بوبا احمد، باشنده روستای بلبیلو در شمال شرق نایجریا، گفته است که همه‌ی مهمانان از این سگ سپاسگزار اند که با قربان‌کردن جان خود، حیات دیگران را نجات داد.»

آن سگ از بین رفت و خونش بر زمین جاری شد، اما از جاری‌شدن خون انسان‌های زیادی جلوگیری کرد. شاید اگر این از خودگذشتگی این حیوان نمی‌بود، محفل شادمانی اشتراک‌کنندگان، رخت ماتم بر رخ می‌کشید و خون بی‌گناهان بسیاری نقش بر زمین می‌بست.

سگ، دست از حیات‌اش شست، اما با این کار، پیام جالب و آموزنده‌ای برای آنهایی که در کشتن انسان‌ها حریص‌اند، داشت؛ پیام«پرهیز» از کشتار و هم این‌که آنها به انسان‌بودن شان شک کنند!

وقتی این رویداد را دقیق شویم، ذهن‌مان ناخودآگاه به سمت این پرسش کشانده می‌شود که چرا برخی از انسان‌ها این‌قدر شقاوت و قساوت شان لبریز می‌شود که حتی هم به خود نمی‌آیند… جالب است وقتی می‌بینیم حمله‌کننده‌ی انتحاری از سوی سگ تادیب می‌شود و به او می‌آموزد که دست از خشونت و خونریزی بردارد.

از برگه فیسبوک ضیا موسوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا