آخرین اخبارافغانستانفرهنگ عامه

طا-لبان به فرهنگ مردم توجه داشته باشند

رسول شهزاد- کابل
نهاد صدای مردم افغانستان نشستی را تحت عنوان نشست ملی نهادهای ادبی و فرهنگی در کابل برگزار کرده و از حکومت طا-لبان می‌خواهد که توجه جدی به فرهنگ داشته باشد و در رشد فرهنگ اصیل افغانی کار کند.

طالبان به فرهنگ مردم توجه داشته باشند

نهاد صدای مردم افغانستان نشستی را تحت عنوان ” نشست ملی نهادهای ادبی و فرهنگی روز (پنج شنبه، ۵ ثور) با اشتراک جمعی از فرهنگیان، نویسندگان و هنرمندان از سراسر افغانستان در شهر کابل برگزار کرد.
معصومه جامی از اعضای رهبری نهاد صدای مردم افغانستان در این نشست گفت: حکومت طا-لبان باید در بخش رشد فرهنگی تلاش جدی به خرچ دهد و در کنار فرهنگیان باشد و از آنها حمایت کند.
جامی همچنان گفت که نهاد صدای مردم افغانستان تا حال توانسته چندین برنامه ملی و بین‌المللی را با اشتراک دانشجویان، اساتید، شاعران و فرهنگیان میزبانی کند و در حال حاضر از حکومت می‌خواهد که به نقش و کارکرد‌های فرهنگیان قوت ببخشد.

طالبان به فرهنگ مردم توجه داشته باشند

وی همچنان به اهمیت اتحاد و همدلی بین اقوام اشاره کرد و گفت: مردم افغانستان همواره در کنار همدیگر زندگی خوبی را داشته و در هیچ شرایط نباید این همدلی از بین برود.
او افغانستان را به باغی تشبه کرده و گفت که گل‌های این باغ اقوام مختلف افغانستان است که با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف در این باغ زندگی می‌کنند.
از سوی هم مولوی سعید الدین سعید نماینده وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت امارت اسلامی به تمام اقوام و فرهنگ‌های کشور احترام دارد و از سراسر کشور در حکومت امارت اسلامی حصور دارد.
آقای سعید افزود در حکومت طا-لبان تاجیک، هزاره، پشتون این ها مدار اعتبار نیست، بلکه از تمام اقوام در دولت وجود دارد.

طالبان به فرهنگ مردم توجه داشته باشند

مولوی سعید تصریح کرد: والی کابل از قندهار است، معین اطلاعات و فرهنگ از جلال آباد است، این ها اشتراک اقوام را در این دولت نشان می‌دهند.
وی با اشاره بر این که افغانستان تاریخ غنی و فرهنگ غنی دارد افزود: کشور ما تاریخ دو هزار ساله دارد و باید آثار تاریخی مان در یک موزیم مناسب به نمایش گذاشته شود.
نماینده وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان افزود: برخی از رسانه‌ها تبلیغات سوء می‌کند که برای دولت اسلامی طالبان فرهنگ و تاریخ ارزش ندارد، اما این گونه نیست ما برای فرهنگ افغانستان ارزش قائل هستیم.
در ادامه این نشست فرهنگی نمایشگاه کتاب و نمایشگاه عکس برگزار شده بود و فرهنگیان میزگردی در رابطه به چالش‌های نویسندگان، فرهنگیان و هنرمندان برگزار کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا