آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور گزارش رسانه ایتالیایی را «تهمت و افترا» خواند و خواستار راستی‌آزمایی آن شد

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی در اعتراض به نشر گزارش رسانه ایتالیایی ضمن تکذیب آن، با فرستادن دو نامه به وزارت خارجه قطر و مدیریت این رسانه، خواستار راستی‌آزمایی آن شد.


عطا محمد نور با نوشتن دو نامه جداگانه عنوانی وزارت امور خارجه قطر و سرویس خبری ایتالیا تحت نام «تی‌جی‌۱» خواستار تحقیقات و بررسی دقیق گزارش این شبکه شده است.
به تازگی گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که عطا محمد نور، مارشال دوستم و اشرف غنی به خاطر مقاومت نکردن علیه طا-لبان مقداری پول نقد از دولت قطر به عنوان رشوه دریافت کرده‌اند.
آقای نور در این نامه ضمن شکایت از گزارش سرویس خبری تی‌جی‌۱ که به تاریخ ۱ فبروری ۲۰۲۳ منتشر شد، نوشته است: من می‌خواهم به اطلاع شما برسانم که نامه استفاده شده در گزارش شما ساختگی است و سازمان شما متأسفانه در دام «اخبار جعلی» افتاده است.
وی از این شبکه خبری خواسته که بر اساس اصول اخلاقی و قانونی، این موضوع را جدی بررسی و یافته‌های واقعی یا هر سند واقعی که چنین چیزی را ثابت کند، با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.
در این نامه همچنین آمده است: امیدوارم این شکایت به عنوان یک هشدار منصفانه تلقی شود و نتیجه مطلوب داشته باشد. در غیر این صورت، مجبور می‌شوم طبق «قانون افترا» علیه سازمان شما اقدام قانونی کنم.
آقای نور در نامه‌ای جداگانه‌ عنوانی وزارت امور خارجه قطر ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ دولت این کشور برای یافتن راه‌حل دایمی برای مسئله افغانستان، نوشته است: گزارش مخرب رسانه ایتالیایی به نام «تی‌جی‌۱» که سفارت قطر را در کابل به پرداخت پول نقد به سیاست‌مداران افغانستان متهم می‌کند، به قصد تضعیف روابط میان مردم دو کشور منتشر شده است.
وی در ادامه از وزارت خارجه قطر خواست اسنادی را که از نام و آدرس دولت قطر در این گزارش استفاده شده بررسی کند و اقدام قانونی در این رابطه روی دست گیرد.
رهبر جمعیت اسلامی در ادامه تأکید کرده است که پیگیری این موضوع تا تحقق عدالت از طریق مراجع عدلی معتبر ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا