آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

عفو بین‌الملل: اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از پاکستان آن‌ها را در خطر جدی قرار می‌دهد

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به تصمیم پاکستان گفته که مقامات این کشور نباید پناهجویان افغانستانی را تهدید به اخراج اجباری کنند.

سازمان عفو بین‌الملل گفته که بیش از ۳٫۷ میلیون افغانستانی در پاکستان زندگی می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها ثبت نام نشده‌اند.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی در پاکستان در حال حاضر آزار و اذیت و بازداشت را تجربه کرده اند.

نادیه رحمان معاون موقت منطقه‌ای عفو بین‌الملل در جنوب آسیا، در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر این‌که مقامات پاکستان به همه پناهجویان افغانستانی ثبت‌نشده دستور داده‌ تا ماه آینده این کشور را ترک کنند، گفته است: افغانستانی‌ها در پاکستان از آزار و شکنجه طا-لبان می‌گریزند. آن‌ها زندگی مخاطره آمیزی دارند که در آن یا باید برای ثبت نام به عنوان پناهجو در پاکستان روندهای سختی را پشت سر بگذارند یا در روندهای طولانی انتقال به کشور دیگر انتظار بکشند.

نادیه رحمان: بازگشت اجباری به افغانستان می‌تواند آن‌ها را در معرض خطر جدی قرار دهد.

عفو بین‌الملل از دولت پاکستان خواسته که به حمایت تاریخی خود از پناهجویان افغانستان ادامه دهد.

عفو بین‌الملل همچنین از کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل خواسته ثبت نام و بررسی درخواست‌های افغانستانی‌هایی را که به دنبال حمایت بین‌المللی در پاکستان هستند، تسریع کند.

این سازمان از جامعه جهانی نیز خواسته که باید فوراً به وعده‌های خود مبنی بر حمایت از کسانی که از آزار و اذیت در افغانستان فرار می‌کنند، عمل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا