آخرین اخبارجهانسیاست

چین به قانون‌گذاران امریکایی: به جای نگرانی در مورد سین‌کیانگ کمی به فکر فلسطینیان در غزه باشید

خبرگزاری دید: وزارت خارجه چین با نشر عکسی از سین‌کیانگ و غزه خطالب به قانون‌گذاران امریکایی گفته که کمی وقت و توجه شان را بر فلسطینی‌ها در غزه متمرکز کنند.

هووا چونیونگ از سخنگویان وزارت خارجه چین در برگه اکس خود با طعنه به ایالات متحده گفته است که شما نگران وضعیت اقلیت‌های قومی در در سین‌کیانگ نباشید و کمی هم به فلسطینی‌ها در غزه که زیر محاصره و بمباران قرار دارند، توجه کنید.

وی با نشر تصویری از سین‌کیانگ و غزه چنین نگاشته است: برخی از قانونگذاران ایالات متحده در مورد اقلیت‌های قومی سین‌کیانگ «نگران» هستند. اما مطمئن باشید که آن‌ها بهار را جشن گرفته و از صلح در چین لذت می‌برند. چرا وقت و توجه خود را از فلسطینیان در غزه دریغ می‌کنید و آن‌ها را از ترس، گرسنگی و مرگ ناشی از محاصره و بمباران نجات نمی‌دهید؟

گفتنی است که وانگ یی وزیر خارجه چین در نشست امنیتی مونیخ گفته است که چین خواستار تسریع تلاش‌ها برای ایجاد کشور مستقل فلسطین و تشکیل یک کنفرانس صلح بین‌المللی گسترده‌تر و موثرتر برای تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز فلسطین و اسراییل است.

وزارت خارجه چین در حالی این اظهارات را مطرح کرده که مقامات امریکایی بارها نسبت به نقض حقوق اقلیت‌های قومی در سین کیانگ ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا