آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهم

قطر: تعامل با همه‌ی طرف‌های افغانستان به ثبات پایدار این کشور منجر می‌شود

خبرگزاری دید: معاون نماینده دایم قطر در جنوا بر تعهد این کشور برای بررسی تعامل بیشتر در چارچوب ارتقای حقوق بشر و تضمین زندگی با عزت برای مردم افغانستان تاکید کرده است. او افزوده است که افغانستان در حال حاضر با یک سری چالش‌های بسیار پیچیده انسانی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی مواجه است که بر ارتقا و حفاظت از حقوق بشر تاثیر گذاشته است و حفظ گفت‌وگو با همه طرف‌های افغانستان جهت دستیابی به راه‌حل‌های بلندمدت و پایدار است که به ثبات و امنیت بیشتر منجر شود.

جواهره بنت عبدالعزیز السویدی در ۵۵مین نشست شورای حقوق بشر در جنوا گفته که دهه‌های طولانی مردم افغانستان با شرایط سخت درگیری‌ها، جنگ‌ها، بلایای طبیعی و تروریزم دست و پنجه نرم می‌کنند.

السویدی افزوده که رسیدگی به این شرایط دشوار نیازمند تلاش‌های بیشتر برای اطمینان از دریافت کمک‌های بشردوستانه و توسعه برای مردم افغانستان و حفظ گفت‌وگو با همه طرف‌های افغانستان جهت دستیابی به راه‌حل‌های بلندمدت و پایدار است که به ثبات و امنیت بیشتر منجر شود.

او با یادآوری از نشست اخیر سازمان ملل برای افغانستان در قطر، خاطرنشان کرده است که این نشست شاهد همگرایی دیدگاه‌ها با توجه به پیشنهادات ارزیابی مستقل در مورد رویکرد یکپارچه و منسجم تعامل با طالبان و مقابله با چالش‌ها در افغانستان بود.

السویدی با اشاره به این‌که کشور قطر و اندونیزیا آماده میزبانی مشترک دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش زنان افغان هستند، اظهار داشته که دولت قطر در حال حاضر ریاست گروه اصلی پلت‌فرم حمایت از راه‌حل‌ها برای پناهندگان افغانستان (SSAR) را بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا