آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

محدودیت‌های آموزشی بانوان محور برگزاری کنفرانس بین‌المللی در قطر

خبرگزاری دید: کنفرانس ٢ روزه بین‌المللی با موضوع محدودیت‌های اعمال شده بر آموزش بانوان در افغانستان قرار است به زودی با حضور کارشناسان در دوحه قطر دایر شود.

تعدادی از کارشناسان بین‌المللی و نمایندگان برخی از دولت‌ها در این کنفرانس دو روزه شرکت خواهند کرد.

این کنفرانس زیر نام «آموزش برای او، پیشرفت برای همه» از سوی مرکز مطالعات بحران و بشردوستانه قطر و وزارت‌های خارجه قطر و اندونیزیا سازماندهی شده است.

بر اساس اعلامیه‌ منتشر شده از سوی مرکز مطالعات بحران و بشردوستانه قطر، کارشناسان برجسته، سازمان‌های بین‌المللی و سهامداران گردهم می‌آیند تا موانعی را که مانع دسترسی زنان افغان به آموزش با کیفیت می‌شود، برطرف کنند.

در اعلامیه آمده است: چالش‌های ناشی از درگیری، فقر، آفات طبیعی، آوارگی و نابرابری‌های جنسیتی نیازمند توجه است و این همایش بستری برای بحث‌های عمیق، به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها و توسعه استراتژی‌هایی برای توانمندسازی آموزش زنان فراهم می‌کند.

اعلامیه گفته است که سپس یافته‌های این همایش روز بعد در نشست دوحه (Doha Forum) که قرار است به تاریخ ١٠ و ١١ دسمبر برگزار شود به مخاطبانی از سیاست‌گذاران و رهبران فکری که امسال با موضوع ساختن آینده‌های مشترک گردهم می‌آیند، ارایه شود.

تعریف چالش‌ها، حمایت از تلاش‌های بین‌المللی، تسهیل تبادل دانش و ارایه توصیه‌هایی برای بهبود بخش آموزش به‌ ویژه برای زنان افغانستان اهداف این همایش خوانده شده است.

بر اساس معلومات مرکز مطالعات بحران و بشردوستان قطر، این همایش با یک جلسه افتتاحیه و به دنبال آن چهار جلسه موضوعی، برای تشویق مشارکت فعال و بحث عمیق طراحی شده است.

اعلامیه گفته است: این چهار جلسه موضوعی بر آموزش رسمی، آموزش غیررسمی مبتنی بر جامعه، تامین مالی و مشارکت جهانی برای تامین مالی آموزش و راه‌حل‌های دیجیتالی برای آموزش متمرکز خواهند بود.

این همایش در حالی برگزار می‌شود که طا-لبان پس از بازگشت به قدرت در ماه اگست ۲۰۲۱، به دختران اجازه آموزش در مکاتب بالاتر از مقطع ابتدایی را ندادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا