آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

وزارت خارجه ایران:

محور سفر متقی به تهران مسایل تجاری، معدن و همکاری‌های ورزشی است

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه ایران در پیوند به سفر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان و هیئت همراهش به آن کشور توضیحات داد. این وزارت گفته که قرار است در این سفر در باره موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری بحث شود.

روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که شب گذشته (شنبه ۱۸جدی) مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طا-لبان در رأس یک هیئت اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.
بر اساس اعلام این وزارتخانه، در این هیئت که سرپرستان وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، تجارت افغانستان و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی نیز حضور دارند قرار است درباره همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور مذاکره شود.
روابط عمومی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای منافع مردم کشور همسایه خصوصاً در شرایط کنونی تاکید دارد.
بر اساس اعلام این وزارتخانه، در جریان این سفر قرار است در موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری چون همکاری‌های بانکی، بازارچه های مرزی، معدن، تجارت و همکاری‌های ورزشی توافقاتی حاصل شود.
گفتنی است که هیئتی از طا-لبان به سرپرستی ملا متقی شامگاه روز گذشته کابل را به مقصد تهران ترک کرد. در جریان دیدار متقی از تهران، گزارش‌هایی نیز مبنی بر ملاقات او با امیر اسماعیل خان به نشر رسیده، اما تاکنون از سوی مراجع رسمی تایید نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا