آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

انفجار در غرب کابل؛

مردم: آمار تلفات بلند است/ مسئولان ۳ تن کشته و ۷ تن زخمی شده

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: وقوع انفجار در پل سوخته واقع غرب کابل شماری کشته و زخمی برجای گذاشت. با آن که گواهان رویداد آمار کشته‌ها را بیشتر از ده تن می‌گویند، مسئولان طالبان اما فقط کشته شدن ۳ تن و زخم برداشتن ۷ تن را تایید می‌کنند.


حوالی ساعت ۴ عصر روز شنبه(۱۵اسد) انفجار نیرومندی در ساحه پل سوخته از مربوطات حوزه ششم امنیتی کابل رخ داد.
بنا بر گفته‌های منابع مردمی، انفجار مردم ملکی و دست فروشانی را که به مناسبت ایام عزاداری حسینی اشیای مربوط به محرم را می‌فروختند هدف قرار داده است.
یک منبع که نخواست نامش در گزارش ذکر شود به خبر گزاری دید گفت صدای این انفجار بسیار مهیب بود و افراد ملکی را هدف قرار داد.
این شاهد عینی می‌گوید که در این انفجار ده تن کشته و ده یا ۱۲ تن دیگر زخمی شده است که همه این افراد غیرنظامیان هستند. کسانی که در این انفجار کشته و زخمی شدند دست‌فروشی می‌کردند و برخی شان در بالای پل سوخته سنگ‌های قیمتی و انگشتر فروشی داشتند.
وی می‌گوید که جسد ها را ما خودمان جمع کردیم. وقتی که این انفجار رخ داد دقایق پیش از آن چک پاینت طا-لبان در همین ساحه بود، به محض که چک پاینت رفت انفجار رخ داده است.
براساس گفته‌های شاهدان عینی، در این انفجار شماری کشته و زخمی شده‌اند و تنها ۲۲ زخمی از این رویداد به یکی از شفاخانه‌های خصوصی نزدیک محل منتقل شده‌اند.
همچنان، ۱۳ زخمی و ۲ کشته دیگر از این رویداد نیز به شفاخانه دولتی محمدعلی جناح منتقل شده است.

با این حال، مولوی ذبیح الله آمر حوزه ششم امنیتی به خبرگزاری دید می‌گوید که مواد انفجاری در بین گل‌دان جاده جاسازی شده بود.
آمر حوزه ششم آمار تلفات را ۷ زخمی و ۳ کشته اعلام کرد.


او از زخمی شدن سطحی یک نیروی طالبان نیز خبر داده اما تاکید کرد که به دیگر نیروهای آن‌ها آسیب نرسیده است.
آمر حوزه ششم امنیتی افزود که تمام اجساد و زخمیان این رویداد به شفاخانه منتقل شده است.
گفتنی است که روز گذشته نیز یک انفجار در ساحه سرکاریز از مربوطات حوزه ششم امنیتی رخ داده بود که شماری کشته و زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا