آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

هشدار ایران به اسراییل: جنایات در غزه متوقف نشود، ساعاتی دیگر دیر است

خبرگزاری دید: با ادامه حملات رژیم اسراییل علیه غیرنظامیان در نوار غزه، وزیر امور خارجه ایران هشدار داد که اگر جنایات جنگی متوقف نشود، شاید ساعاتی دیگر دیر باشد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نشست خبری خود در لبنان به رژیم اسراییل هشدار داده و گفته است: بر اساس درکم از واقعیت‌های مقاومت به جنایتکاران جنگی و حامیان آنها در منطقه هشدار می‌دهم تا دیر نشده جنایت‌های جنگی خود را متوقف کنند و شاید تا ساعات دیگر دیر شود.

این اظهارات در حالی در لبنان بیان شده است که حزب‌الله لبنان در روزهای اخیر به شدت با رژیم اسراییل در تنش بوده است.

عبداللهیان هشدار داده که «اعلام ساعت صفر در صورت تداوم جنایت‌ها» در اختیار «جریان مقاومت» است.

وزیر خارجه ایران از دو روز پیش سفر منطقه‌‎ای خود را به عراق، لبنان و سوریه آغاز کرده است.

در همین حال، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز تاکید کرده که «اگر جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل فورا متوقف نشود، وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود و پیامدهای وسیعی داشته باشد».

این نمایندگی در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» (توییتر) گفت که اگر این اتفاق بیافتد «مسئولیت آن به عهده سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهایی است که شورا را به سوی یک بن‌بست هدایت می‌کنند».

این در حالی است که بنا بر گزارش‌ها، ایران با ارسال پیامی به اسراییل نیز هشدار داده که در صورت اوج گیری تنش‌ها در نوار غزه ناگزیر به مداخله است.

با این حال، تاکنون شواهد حاکی از آن است که اسراییل برای یک حمله گسترده زمینی، هوایی و دریایی به نوار غزه آمادگی می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا