آخرین اخبارافغانستانسیاستورزش

ملل متحد حمله در استدیوم کریکت را محکوم کرد

خبرگزاری دید: معاون نماینده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد و هماهنگ‌کننده نماینده سازمان ملل متحد حمله در استدیوم کریکت در کابل را محکوم کرد

ملل متحد حمله در استدیوم کریکت را محکوم کرد

داکتر رامیز الاکبروف معاون نماینده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان، حمله وحشیانه بعدازظهر روز جمعه در ورزشگاه بین‌المللی کریکت کابل را به شدت محکوم می‌کند.
بنا بر گزارش‌ها، این حمله سبب تلفاتی در میان حاضرین در مسابقه شده است، اما ارقام تلفات تا اکنون تایید نشده‌اند.
بر اساس گزارش‌های اولیه، حوالی ساعت ۴:۱۰ بعد از ظهر در جریان مسابقه ۲۰ اوره میان تیم‌های د بند امیر ښاماران و پامیر زلمیان، انفجاری در ورزشگاه بین‌المللی کریکت کابل در منطقه چمن حضوری پایتخت رخ داد.
شفاخانه‌های محل گزارش داده‌اند که قربانیان زیادی را دریافت کرده‌اند.
دکتر الاکبروف که در زمان حمله برای سخنرانی در انجمن ملی کریکت در ورزشگاه حضور داشت، تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان ابراز نموده و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد.
داکتر الاکبروف گفت: انفجار امروز یادآور خشونت وحشتناک و ناگهانی است که مردم افغانستان همچنان در معرض آن قراردارند. ورزش به مردم امید می‌دهد، به کودکان و نسل‌ها به طور یکسان الهام می‌بخشد، نقش مهمی در شکستن موانع و گرد‌هم آوردن جوامع ایفا می‌کند و به عنوان منبع مهمی برای افتخار است. من مجدداً تأکید می‌کنم که حمله به مردم، از جمله اماکن ورزشی، اکیداً ممنوع است.
ملل متحد خواستار تحقیقات کامل و شفاف و محاکمه عاملان این حادثه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا