آخرین اخبارافغانستانسیاست

پاکستان با آزادی چندین عضو ارشد طا-لبان موافقت کرد

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از پاکستان حاکی است که اسلام‌آباد با آزادی چندین عضو ارشد تحریک طا-لبان پاکستان موافقت کرده است و در عوض این شبه‌نظامیان آتش‌بس اعلان می‌کنند.


منابعی به جیو نیوز گفته‌اند که پاکستان با آزادی چندین عضو تحریک طا-لبان پاکستان موافقت کرده تا آن‌ها برای اعلان آتش‌بس سراسری تشویق و ترغیب شوند.
دو منبع آگاه از مذاکرات بین دولت پاکستان و تحریک طا-لبان پاکستان گفته‌اند: این زندانیان قرار بود به تاریخ اول نوامبر آزاد شوند، اما بعداً به دلایل تخنیکی روند آزادسازی به تعویق افتاد.
به گفته این منابع، طالبان پاکستانی خواستار آزادی ۵ عضو ارشد خود شده بودند تا آن‌ها به دولت پاکستان اعتماد کنند و این‌که اسلام‌آباد در گفت‌وگوها جدی است.
منابع افزودند: مقامات پاکستانی خود پیشنهاد آزادی ۱۰۲ زندانی را دادند، از جمله ۵ رهبر ارشد تا روند صلح نتیجه دهد.
بر بنیاد این گزارش، تمامی این زندانیان از سراسر زندان‌های پاکستان در میرانشاه جمع‌آوری شده و احتمالا به ولایت خوست افغانستان ارسال می‌شوند تا تسلیم طا-لبان افغانستان شوند.
منابع بیان داشته‌اند: تا کنون هیچ‌یک از این زندانیان به افغانستان انتقال نیافته‌اند. آن‌ها هنوز در میرانشاه هستند اما در هر وقت امکان فرستادن آن‌ها به آنسوی مرز افغانستان وجود دارد.
گفته می‌شود که نشست‌های پرباری بین دولت پاکستان و رهبران تحریک طا-لبان پاکستان صورت گرفته است. نخستین ملاقات در کابل پس از سقوط دولت پیشین افغانستان انجام شده و سپس چندین نشست دیگر در ولایت خوست افغانستان صورت گرفته است و طرفین تبادل نظریات کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا