آخرین اخبارجهانسیاست

نامزدی عمران خان از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان رد شد

خبرگزاری دید: کمیسیون انتخابات پاکستان نامزدی عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور را برای انتخابات ۲۰۲۴ رد کرد.

به نقل از رویترز، مقامات و تیم رسانه‌ای حزب عمران خان به تازگی گفتند که کمیسیون انتخابات پاکستان نامزدی عمران خان نخست وزیر سابق را برای رقابت در انتخابات ملی ۲۰۲۴ در دو حوزه انتخابیه رد کرده است.

ستاره ۷۱ ساله سابق کریکت از زمانی که در اپریل ۲۰۲۲ از سمت نخست‌وزیری برکنار شد، درگیر کشمکش‌های سیاسی و حقوقی شده است. از زمانی که در ماه اگست به مدت سه سال به دلیل فروش غیرقانونی هدایای دولتی به زندان افتاد، در انظار عمومی دیده نشده است.

تیم رسانه‌ای وی گفته که خان به دلیل محکومیت فساد مالی از شرکت در انتخابات سراسری برنامه‌ریزی شده برای ۸ فبروری رد صلاحیت شده است، اما با این وجود او اوراق نامزدی را برای انتخابات روز جمعه ثبت کرد.

در فهرستی از نامزدهای رد شده از لاهور، کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرده که نامزدی خان رد شده است زیرا او یک رای دهنده ثبت نام شده در حوزه انتخابیه نبوده و به این دلیل که «از سوی دادگاه قانون محکوم شده و رد صلاحیت شده است».

تیم رسانه‌ای وی گفته که کمیسیون همچنین نامزدی او را برای شرکت در انتخابات از زادگاهش میانوالی نیز رد کرده است.

خان که به طور گسترده به عنوان محبوب‌ترین رهبر کشور شناخته می‌شود، می‌گوید که توسط ارتش قدرتمند هدف قرار گرفته است که می‌خواهد او را از انتخابات دور نگه دارد.

ارتش این موضوع را رد می‌کند.

علاوه بر خان، کمیسیون انتخابات اسناد نامزدی ارایه شده توسط سایر اعضای ارشد حزب، از جمله شاه محمود قریشی معاون رییس حزب خان – تحریک انصاف پاکستان (PTI)- را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا