آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

نبیل: متوجه شدم در دیوار عکس آمرصاحب نیست/ صالح: عکس ملکیت شخصی‌ام بود

حضور و سخنان رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده در برنامه تفریحی کاکتوس نسبت به اولین روزهای کاری‌اش در ریاست امنیت ملی و ماجرای نبودن عکس احمدشاه مسعود در جایش، خبر ساز شده و واکنش امرالله صالح و برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.

حضور و سخنان رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده در برنامه تفریحی کاکتوس نسبت به اولین روزهای کاری‌اش در ریاست امنیت ملی و ماجرای نبودن عکس احمدشاه مسعود در جایش، خبر ساز شده و واکنش امرالله صالح و برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل که پنجشنبه شب مهمان برنامه تفریحی کاکتوس بود، در اظهاراتی تازه گفته است، زمانی که به عنوان رییس امنیت ملی گماشته شد و به دفتر کار رفت، عکس احمد شاه مسعود در جایش نبوده و زمانی که جویا می‌شود، کارمندان می‌گویند که آقای صالح عکس را با خود برده است.
نبیل: زمانی که من به حیث ریس امنیت مقرر شدم، تنش‌ها میان رییس جمهور(حامد کرزی) و امرالله صالح ایجاد شده بود همه کارمندان فکر بدی به کسی که جدیداً به حیث ریس مقرر می‌شد، داشتند.
او افزوده: زمانی که من رفتم به میز کارم در روبرو متوجه شدم، دیدم که تلویزوین است، عکس رییس جمهور سابق است و در طرف دیگر معلوم می‌شد که عکسی را برداشته‌اند، یکی از همکاران، باشی صاحب بود، ریاست امنیت ملی بود پرسیدم که در آن جا عکس کی بود؟ گفت: عکس آمرصاحب مسعود بود گفتم چرا پس نیست در جایش؛ کی برداشته؟ گفت: ریس صاحب سابق امرالله صالح. گفتم: دلیلش؟ گفت: نمی‌دانم. گفتم که عکس مسعود را بیاورید ودوباره به جاایش نصب کنید.
این سخنان آقای نبیل واکنش امرالله صالح و برخی کارمندان شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.
امرالله صالح در پُستی فیسبوکی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را «کج فهمی» تعبیر کرده است.
آقای صالح نوشته: پاسخ به یک کج فهمی ……. محترم انجنیر رحمت‌الله نبیل در مصاحبه خود گفته است که وقتی پس از من مقام ریاست عمومی امنیت ملی را عهده دار شد، عکس قهرمان ملی کشور را که از جایش دور نموده با خود برده بودم دوباره نصب کرد. اول این که پس از من برای مدت بیشتر از یکماه محترم ابراهیم سپین‌زاده سرپرست این نهاد بود که ایشان یک شخص محترم و وطن دوست اند.
آقای صالح هرچند اعتراف می‌کند که یک عکس احمد شاه مسعود را با خود به خانه برده، اما تاکید می‌کند از این عکس فقط یک کاپی وجود دارد که عکاسش «چریل لو» است و آن کاپی فقط نزد آقای صالح هست.
با این همه، امرالله صالح این موضوع را مرتبط با میراث فکری مسعود دانسته و آن را به پدیده طالبان و مقاومت مسعود در برابر آن پیوند زده است.
در همین حال، این موضوع واکنش‌های زیادی را نیز در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخته و برخی امرالله صالح را « مار آستین » جامعه تاجیک خوانده‌اند.
برخی او را به خیانت در راه و طریق مسعود متهم کرده و گفته‌اند که اگر راه مسعود را می‌رفتی اکنون«غلامی» یک «فاشیست» را نمی‌کردی.
گفتنی است که حواشی این چنینی در فضای سیاسی افغانستان خیلی کمتر رخ می‌دهد و شاید دلیل آن پر رمز و راز بودن زندگی سیاست مداران در این کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا