آخرین اخبارجهانسیاست

نتانیاهو یک تروریست است

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز یکشنبه ضمن انتقاد شدید از واکنش اسراییل به تظاهرات فلسطینیان در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل را «تروریست» خواند.
رییس جمهوری ترکیه که در جمع هواداران خود سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «نتانیاهو! ما ننگ اشغالگری را با خود حمل نمی‌کنیم. شما اشغالگر هستید و اکنون در آن سرزمین‌ها به عنوان اشغالگر حضور دارید. همزمان تروریست نیز هستید.»
رجب طیب اردوغان در سخنرانی جداگانه‌ای نیز خطاب به اسراییل گفت: «شما یک کشور تروریستی هستید. آنچه در غزه و در بیت‌المقدس انجام دادید مشخص است. هیچ کسی در جهان شما را دوست ندارد.»
مقامات اسراییل ضمن دفاع از عملکرد سربازان این کشور درخواست تحقیق در مورد تیراندازی به تظاهرکنندگان فلسطینی را رد کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در صفحه توییتر خود در این مورد نوشت: «ارتش اسراییل از کسانی که بدون هیچ‌گونه تمایزی سال‌ها غیرنظامیان را بمباران کرده‌اند درس یاد نمی‌گیرد.»
رجب طیب اردوغان پیشتر و در ماه اکتوبر و در پی خشونت‌های ناشی از اعلام انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس، اسراییل را دولت تروریستی توصیف کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا