آخرین اخبارافغانستانسیاست

نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان: استقلال و آزادی واقعی زمانی امکان‌پذیر است که آرمان‌های مردم تحقق یابد

خبرگزاری دید: شورای هماهنگی نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور در پیامی به مناسبت سالروز استقلال می‌گوید که استقلال و آزادی زمانی امکان‌پذیر است که نظام منتخب، همه‌شمول و انعکاس‌دهنده اراده مردم روی کار آید.

شورای هماهنگی نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور امروز شنبه(٢٨ اسد) در بیانیه مشترک گفت که امروز، پس از دو دهه همکاری و مشارکت واقعی ما با جامعهٔ جهانی در مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و همچنین تلاش‌ها در راستای توسعهٔ دموکراسی، یکبار دیگر مردم ما در این دو سال در نتیجهٔ تسلط خشونت‌گرای طا-لبان، با یک وضعیت سیاسی ناهنجار مواجه می‌باشند.

در بیانیه آمده است: بحران امنیتی و انسانی در کشور در حال عمیق‌تر شدن بوده و اگر به این بحران توجه نشود، نه تنها برای افغانستان، بلکه برای منطقه و فراتر از آن نیز پیامدهای ناگواری را در پی خواهد داشت.

این نمایندگی‌ها با تجلیل از سالروز استقلال کشور تاکید کرده است: بدیهی است که بهره‌مند شدن از مزایا و جوهر اصلی استقلال و آزادی تنها زمانی امکان‌پذیر است که آرمان‌های مردم برای آزادی و صلح واقعی در یک افغانستان متحد و دموکراتیک که خانهٔ مشترک همه شهروندان آن باشد، تضمین گردد.

بر بنیاد این بیانیه، امروز فرصت مهمی برای برجسته‌نمودن اهمیت تقویت وحدت در میان مردم ما و تداوم حمایت بین‌المللی از تلاش‌های مردم افغانستان جهت غلبه بر بحران کنونی و دستیابی به خواست ملی آنان از طریق ایجاد یک نظام فراگیر، منتخب و پاسخگو که منعکس‌کننده ارادۀ مردم باشد، پنداشته می‌شود.

گفتنی است که امروز مصادف است با ١٠٤ امین سالگرد استرداد استقلال کشور به رهبری شاه امان‌الله خان.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا