آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

نگرانی قانون‌گذاران امریکایی نسبت به خروج زودهنگام از افغانستان


یک چهارم قانون‌گذاران امریکایی به شمول سناتور آنگوس کینگ در نامه‌ای به جان راتکلیف رییس اداره استخبارات ملی آن کشور خواستار توضیحات در مورد برنامه خروج زودهنگام از افغانستان شدند.


سناتور آنگوس کینگ در مصاحبه با فارن پالیسی هشدار داده است که خروج زودهنگام می‌تواند سربازان امریکایی را با خطر مواجه سازد، همان‌طور که در سوریه این اتفاق افتاد.
قانون‌گذاران متمرکز بر امنیت ملی ایالات متحده در نامه‌ای به اداره اسخبارات ملی آن کشور خواستار ارائه پاسخ در باره برنامه خروج از افغانستان تا روز انتخابات شدند.
کینگ به فارن پالیسی گفته است:‌ «من فکر می‌کنم رییس جمهور اوباما این اشتباه را در عراق مرتکب شد. … آنچه مرا نگران می‌کند این است که خروج سریع می‌تواند ماموریت ضد تروریزم را به خطر بیندازد یا آن را از بین ببرد و ما دقیقاً به همان نقطه اول باز گردیم».
وی در ادامه افزوده است که انتظار می‌رفت توافق‌نامه دوحه مبتنی بر شرایط باشد، اما اکنون دولت ظاهراً به دنبال خروج مبتنی بر تقویم است.
این سناتور امریکایی تأکید کرده است: « به نظر نمی‌رسد طالبان با داعش همدلی زیادی دشته باشند، اما آن‌ها همیشه به القاعده بسیار نزدیک بوده‌اند و البته، شبکه حقانی واقعاً‌ بخشی از طالبان است».
این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، دولت ترامپ قصد دارد سربازان امریکایی را پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از افغانستان خارج کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا