آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانخبر های مهم

آمریکا ۳۰۰ میلیون دالر به اوکراین کمک نظامی می‌کند

خبرگزاری دید: پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، با وجود کمبود شدید بودجه برای جایگزین کردن سلاح‌هایی که به اوکراین فرستاده، اعلام کرد بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۰۰ میلیون دالر را برای این کشور در نظر گرفته است. این در حالی است که کمبود بودجه کل سیستم نظامی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و برای جایگزین کردن همه سلاح‌های ارسالی به اوکراین، حداقل به ۱۰ میلیارد دلار بودجه اضافی نیاز است.

به نقل از یورو نیوز؛ آخرین بسته کمک نظامی اعلام شده برای اوکراین به ماه دسامبر گذشته برمی‌گردد، زمانی که پنتاگون کمبود بودجه برای جایگزینی سلاح‌ها را تایید کرد. اما اخیرا مقامات اعتراف کرده‌اند که نه تنها بودجه جایگزینی ندارند، بلکه ۱۰ میلیارد دلار نیز در این بخش دچار کسری هستند.

این اعلام کمک در شرایطی صورت می‌گیرد که ذخایر مهمات اوکراین به شدت رو به کاهش است و تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بیشتر برای خرید سلاح به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا متوقف شده است. مقامات آمریکایی ماه‌هاست که تاکید می‌کنند تا زمانی که کنگره بودجه اضافی برای جایگزینی سلاح‌های ارسالی را تصویب نکند، آمریکا نمی‌تواند ارسال سلاح به اوکراین را از سر بگیرد. این بودجه اضافی بخشی از لایحه هزینه‌های تکمیلی است که در کنگره به بن‌بست خورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا