آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

نیویورک‌تایمز: سازمان سیا رهبران طالبان را هدف قرار می‎دهد


سی آی ای یک تیم از افسران با تجربه را جهت کمک به نیروهای افغان برای شکار و کشتار رهبران گروه طالبان به افغانستان می‌فرستد.
به نقل از نیویورک‌تایمز، سازمان سی آی ای «دایره اطلاعات مرکزی امریکا» با اعزام افسران قراردادی و با‌تجربه به افغانستان، عملیات پنهانی خود را گسترش‌داده و جنگ‌جویان طالبان را در سراسر این کشور از بین خواهد برد.
این اقدام سی آی ای بیانگر تغییر راهبرد این سازمان در افغانستان است، جایی که بیشتر بالای شکست شبکه تروریستی القاعده و کمک به سرویس اطلاعاتی این کشور متمرکز بود.
به گفته مقامات سابق این سازمان، نظامیان سی آی ای با در اختیار داشتن منابع ونیروی انسانی وسیع، بهتر می‌توانند عملیات ضد ‌تروریستی انجام دهند.
طبق گزارش این روزنامه امریکایی؛ قرار است این اقدام جدید توسط واحد‌های کوچکی زیر نام «تیم‌های پیگیری مقابله با تروریزم» رهبری شود.
مایک پومپئو، رییس سی آی ای در یک کنفرانس امنیتی در دانشگاه «تگزاس» گفته است:« اگر تهاجمی نباشیم، نمی‌توانیم ماموریت خود را انجام دهیم.»
آقای پومپئو افزوده است:«‌ این بی‌رحمانه یا سنگدلانه، شما این واژه را انتخاب می‌کنید، ولی ما مجبوریم هر دقیقه بالای خرد‌کردن دشمن خود تمرکز کنیم.»
سازمان سی آی ای در حالی از گسترش عملیات‌هایش در افغانستان سخن می‌زند که بر اساس گزارش سازمان ملل‌متحد، تنها در نیمه‌اول سال جاری بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ فرد ملکی در این کشور جان باخته و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا