آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

هتاکی به قرآن؛ موقعیت نماینده سویدن در سازمان همکاری اسلامی تعلیق شد

خبرگزاری دید: سازمان همکاری اسلامی به دلیل هتک حرمت قرآن در سویدن موقعیت فرستاده ویژه این کشور را در این سازمان به حالت تعلیق درآورد.

سازمان همکاری اسلامی (OIC) روز گذشته اعلام کرد که وضعیت فرستاده ویژه سویدن در این سازمان به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس بیانیه سازمان همکاری اسلامی، در جلسه فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی از حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواسته شد تا اقداماتی را علیه کشورهایی که در آن‌ها به قرآن کریم و نمادهای اسلامی هتک حرمت می‌شود، انجام دهد.

دبیرکل سازمان ملل نیز از اقدامات برخی کشورهای عضو برای اعتراض به حملات مکرر به مقدسات اسلامی استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: او از همه کشورهای عضو خواست تا تصمیمات مستقلی را که مناسب می‌دانند اتخاذ کنند تا موضع خود را در محکوم کردن اعطای مجوزهایی از سوی مقامات سویدنی که باعث سوء استفاده مکرر از قرآن کریم و نمادهای اسلامی شده است، ابراز کنند و دولت‌های عضو سازمان همکاری اسلامی به بهانه آزادی بیان، چنین اقدامات شرم‌آوری را رد کنند.

ابرهیم طه همچنین تاکید کرده که سوزاندن نسخه‌های قرآن و سایر اعمال علیه شخصیت‌ها و نمادهای اسلامی «حوادث عادی اسلام‌هراسی» نیست.

بیانیه این سازمان افزود: او جامعه بین‌المللی را تشویق کرد که فوراً قوانین بین‌المللی را که به وضوح هرگونه حمایت از نفرت مذهبی را ممنوع می‌کند، به اجرا در آورد.

وی بر اهمیت پایبندی به قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که به موضوع «مبارزه با نفرت مذهبی که موجب تبعیض، خصومت یا خشونت می‌شود» اشاره می‌کند.

گفتنی است که دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در حال آماده شدن برای تشکیل جلسه اضطراری شورای وزیران خارجه برای بحث بیشتر در مورد وضعیت و اتخاذ تصمیمات لازم در این مورد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا