آخرین اخبارجهانسیاست

پاکستان: اطلاعات را در اختیار طا-لبان قرار می‌دهیم، امیدواریم عمل کنند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه پاکستان در رابطه به حمله تروریستی اخیر که جان ٩ سرباز پاکستانی را گرفت، گفته که امیدوار است طا-لبان به وعده‌های خود عمل کنند.

پاکستان بار دیگر از حکومت موقت امارت اسلامی خواست تا علیه افراد و نهادهای تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) که پاکستان را تهدید می‌کنند و در تروریزم فرامرزی دست دارند، اقدام کند.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس هفتگی خود با رسانه‌ها در پاسخ به پرسش‌ها گفته که برای مقامات افغانستان مهم است که علیه افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند، اقدام کنند.

وی گفته است: این مسئولیت آن‌ها، مسئولیت بین‌المللی، مسئولیت دوجانبه و مسئولیت سه‌جانبه آن‌هاست، همان‌طور که در نشست سه‌جانبه بین پاکستان، افغانستان و چین متعهد شده‌اند. بنابراین نمی‌خواهیم در این مورد اظهار نظر کنیم، اما این مسئولیت آن‌هاست و امیدواریم به تعهداتی که داده‌اند، عمل کنند.

او درباره حمله تروریستی اخیر در بنو که طبق گزارش‌ها توسط گروه حفیظ گلبهادر جناح دیگری از تحریک طا-لبان پاکستان است و مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته، گفت که مقامات مجری قانون در حال جمع‌آوری مدارک و جزییات این رویداد هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاکستان قصد دارد نگرانی خود را با افغانستان در میان بگذارد، افزوده است: زمانی که از وزارت امور خارجه خواسته شود این اطلاعات و نگرانی‌های ما با مقامات افغانستان در میان گذاشته شود، این کار را انجام خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا