آخرین اخبارافغانستانسیاست

هشدار محمد محقق به حکومت!

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه امروز در  مزار شریف گفت: در صورتی که تلف‌ کردن حقوق مردم از سوی رییس‌جمهور ادامه یابد، ائتلافی تشکیل خواهد شد که درعرصه سیاسی دنیا را تکان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای محقق بعد از سفر ترکیه امروز یکشنبه وارد مزار شریف شد.

وی که در جمع طرفدارانش صحبت می‌کرد، با انتقاد از حکومت وحدت ملی گفت: حکومت در تامین امنیت شهروندان ناکام بوده است.

معاون ریاست اجرائیه ناامن شدن ولایات شمال را نگران‌کننده دانست و گفت: ارقام تلفات نیروهای امنیتی سرسام‌آور است.

آقای محقق همچنان ادامه داد: استاد عطا محمد نور، جنرال دوستم و خودش به عنوان سه استوانه اساسی در تشکیل دولت وحدت ملی، توانستند بیش‌ترین آراء را به نفع رییس‌جمهور و رییس اجراییه جمع‌آوری کنند؛ ولی در دو سال اخیر حقوق مردم از سوی رییس‌جمهور پایمال شده است.

به باور وی تصفیه حساب‌های داخلی و رقابت‌های تیمی، گروهی و سمتی سبب تضعیف دولت شده است.

آقای محقق همچنان سلب صلاحیت وزرای مربوط به تیم اصلاحات و همگرایی را یکی از اقدامات نادرست رییس‌جمهور غنی در راستای پایمال‌سازی حقوق این تیم انتخاباتی دانست و گفت: به همین منظور در ترکیه با استاد عطا محمد نور و جنرال دوستم نشست و گفت‌وگو داشته‌اند.

معاون دوم ریاست اجراییه همچنان افزود: ما در صدد براندازی حکومت نیستیم، و امتیاز‌طلبی هم نمی‌کنیم. ولی رییس‌جمهور باید حقوق مردم را نادیده نگیرد و در عملکرد خود اصلاحات عملی و جدی بیاورد، در غیر آن با مشوره مردم  ائتلافی قوی را در داخل  کشور تشکیل خواهیم داد.

محقق اضافه کرد: این ائتلاف با محوریت استاد عطا محمد نور، جنرال دوستم و برخی متنفذین از ولایات مشرقی و جنوبی تشکیل خواهد شد و در عرصه سیاسی کل دنیا را تکان خواهد داد.

گفتنی است که در روزهای اخیر، عطا محمد نور، والی ولایت بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش اسلامی افغانستان و حاجی محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در ترکیه گرد هم آمده و در مورد اوضاع سیاسی اخیر در کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفته می‌شود که این سه تن ائتلافی را به منظور رفع مشکلات سیاسی کشور تشکیل داده‌اند.

قرار است در آینده نزدیک، عطا محمد نور و جنرال دوستم نیز وارد افغانستان شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا