آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش تند سید علی‌رضا محمودی مشاور مارشال فقید نسبت به اظهارات اشرف غنی

اینجانب كه بخت رفاقت و همراهی و موهبت مشاوریت مارشال فقید را داشتم، مثل همه یاران و آشنایانش همت و بلند طبعی او را می‌شناسم كه سر در مقابل فرستادگان عالی رتبه دول قدرتمند جهان خم نمی‌كرد چه برسد به وزیری كه حتی در دفتر خودش اقتدار نداشت

بزرگش نخوانند اهل خرد – كه نام بزرگان به خردی برد
سخنان غیر‌منصفانه و دور از منطق عملی آقای محمداشرف غنی كه كسوت ریاست جمهوری را بر شانه دارد و باید سخن به لیاقت این قبا بر زبان براند در مورد مارشال فقید افغانستان كه به عیاری و جوانمردی و خرد آراسته بود، سزاوار تقبیح و نكوهش است.
اینجانب كه بخت رفاقت و همراهی و موهبت مشاوریت مارشال فقید را داشتم، مثل همه یاران و آشنایانش همت و بلند طبعی او را می‌شناسم كه سر در مقابل فرستادگان عالی رتبه دول قدرتمند جهان خم نمی‌كرد چه برسد به وزیری كه حتی در دفتر خودش اقتدار نداشت.
مارشال فقید نیازی به تایید حكمش توسط زیر دست و بالادست نداشت؛ چرا كه همه بزرگان افغانستان او را با حرمت دوست می‌داشتند، همانطور كه او خود، بزرگترین پاسدار دستاوردهای افغانستان نوین بود.
اگر چنین پنداشته می‌شود، چون مارشال افغانستان مرده است می‌توان به او اسائه ادب كرد، زهی تصور باطل! چرا كه قهرمانان هیچگاه نمی‌میرند بلكه در دل‌های مردم و پیروان با شهامت شان همواره زنده‌اند.
انتظار بر این است كه جناب محمد اشرف غنی در این مورد وضاحت داده و به زودترین وقت عذر خواهی كند.
سید علی‌رضا محمودی
رییس مجمع ملی مردم افغانستان و مشاور مارشال فقید در معاونیت اول ریاست جمهوری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا