آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشر

واکنش حماس به حمله اسرائیل؛ نسل کشی ادامه دارد

،خبرگزاری دید: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین – حماس- با صدور بیانیه‌ای حمله شب گذشته ی (۲۲ دلو) ارتش اسراییل به شهر رفح و ارتکاب جنایت‌های وحشتناک ضد شهروندان بی‌پناه و آواره و زنان و کودکان و افراد سالخورده که تاکنون بیش از ۱۰۰ شهید به جای گذاشته را محکوم کرده و آن را ادامه نسل کشی و تلاش برای مهاجرت اجباری ملت فلسطین ارزیابی کرد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، در این بیانیه آمده است : “حمله ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی به رفح یک جنایت ترکیبی و اصرار بر نسل کشی در غزه و گسترش دامنه جنایت‌ها ضد ملت فلسطین است، آن هم در شرایطی که ملت ما در اوضاع مصیبت باری در این شهر زندگی می‌کند و حدود ۱.۴ میلیون نفر در آنجا مستقر هستند و چادرهای آوارگان در تمامی خیابان‌ها گسترده شده و مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و از کوچکترین زیرساخت‌های حیاتی بی‌بهره هستند”.

حماس افزود: کابینه نتانیاهو و ارتش اسراییل تمامی مصوبات دادگاه لاهه که دو هفته قبل صادر شده را نادیده گرفته است، این در حالی است که این دادگاه خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای آتش بس و پایان دادن به نسل کشی در غزه شده است.

حماس در این بیانیه، دولت آمریکا و شخص جو بایدن رئیس جمهور این کشور را مسوول کامل تمامی این جنایت‌ها در کنار اسرائیل دانست و تاکید کرد که این مسوولیت در نتیجه چراغ سبز دولت آمریکا به نتانیاهو بود که دیروز انجام شد و آمریکایی‌ها پیشنهاد حمایت‌های نامحدود مالی و تسلیحاتی و پوشش سیاسی برای ادامه نسل کشی و جنایت‌های اسراییل در غزه را بار دیگر مطرح کردند.

مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌ اسلامی و شورای امنیت خواست تحرک فوری و جدی برای توقف تجاوزهای رژیم اسرائیل و نسل کشی مستمر آن ضد شهروندان بی‌پناه در نوارغزه را در دستور کار خود قرار دهند.

ارتش اسرائیل شب گذشته در حملات موشکی سنگین، مناطق مختلف رفح را هدف قرار داد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی دیشب و بامداد امروز بیش از ۵۰ حمله هوایی علیه رفح انجام داده اند.

منابع پزشکی تاکید کردند که تاکنون در جریان حمله‌های مذکور علیه ۱۴ خانه مسکونی و سه مسجد در رفح، ۱۱۰ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده اند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای امدادرسان هنوز نتوانسته اند خود را به برخی از خانه‌های ویران شده در رفح برسانند و افراد را از زیر آوار خارج کنند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که پیکرهای ده‌ها شهید فلسطینی در بخش‌های مختلف شهر رفح بعد از حمله‌های وحشیانه ارتش اسرائیل پراکنده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا