آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش رولا غنی به گزارش‌های اخیر رسانه‌های امریکایی

رولا غنی در همایش حضور زنان در صف نیروهای امنیتی و دفاعی در واکنش به گزارش‌های اخیر رسانه‌های امریکایی گفت که آنان زوایای تاریک و خراب افغانستان را نشان می‌دهند.

رولا غنی در همایش حضور زنان در صف نیروهای امنیتی و دفاعی در واکنش به گزارش‌های اخیر رسانه‌های امریکایی گفت که آنان زوایای تاریک و خراب افغانستان را نشان می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، بانو غنی که امروز پنجشنبه (۲۱ قوس) در نشست حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که بر اساس شماری از گزارش‌های رسانه‌های امریکایی، در حدود ۱۹ سال گذشته ایالات متحده دوهزار میلیارد دالر در افغانستان مصرف کرده و هیچ دستاوردی نداشته است.
او با اشاره به مقالات نیویارک تایمز و واشنگتن‌پُست دو رسانۀ معتبر امریکایی گفت:«سر افغانستان پول زیاد مصرف شده و آن‌ها طوری وانمود می‌کنند که این پول هیچ فایده نکرد و همچنان ۲۴۰۰ سرباز امریکایی که از بین رفتند، مرگ آن‌ها هیچ فایده نکرده است.»
بانو غنی در واکنش به آن مقالات گفت که رسانه‌های خارجی به جز از تلفات، جنگ و ویرانی در افغانستان، از دیگر زوایا هیچ گزارش نمی‌دهند.
خانم غنی، کمک‌های جامعۀ جهانی به ویژه ایالات متحده و ناتو را موثر خواند و گفت:«از ایالات متحده امریکا و دیگر کشورهای ناتو که اینجا آمدند و ما را کمک کردند، تشکر می‌کنیم که ما را فرصت دادند که یک تهداب بسیار محکم برای حکومت افغانستان دادند و ما از طریق این تهداب می‌توانیم یک کشور مرفه و پیشرفته می‌توانیم بازسازی کنیم.»
به گفته وی، از جملۀ ۲۰۰۰ میلیارد دالری که امریکا در افغانستان مصرف کرده، تنها ۱۲۱ میلیارد آن در بخش‌های امنیتی، اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر هزینه شده و بخش اعظم آن را ایالات متحده برای عساکر و تجهیزات شان مصرف کرده است.
گفتنی است که در هفته جاری واشنگتن‌پُست گزارش تحقیقی را نشر کرد که بر مبنای آن کمک بیش از هزار میلیارد دالری امریکا در افغانستان هیچ موثریت نداشته و وضعیت افغانستان را به ویرانه‌های آلمان پس از جنگ جهانی دوم تشبیه کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا