آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش طا-لبان به اظهارات مک‌کال در باره فروش اسلحه باقی مانده امریکایی در افغانستان

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در واکنش به اظهارات اخیر مایکل مک‌کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا منبی بر فروس و قاچاق اسلحه به جا مانده امریکایی در افغانستان به ایران و فلسطین، آن را «تبلیغات» خواند.

ذبیح‌الله مجاهد امروز دوشنبه (۱۹ سرطان) با نشر توییتی نوشته است که گفته‌های اخیر مایکل مک کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا در مورد این‌که این گروه سلاح‌های باقی‌مانده از امریکا را می‌فروشند، صحت ندارد.

وی افزوده است: «این یک واقعیت است که پس از اخراج نیروهای خارجی و حاکمیت کامل امارت اسلامی، تمامی سلاح‌ها، تجهیزات و وسایل نقلیه در انبارها و ذخایر کشور نگهداری می‌شود و هیچ‌کس اجازه قاچاق یا فروش حتا یک سلاح را ندارد».

مجاهد تصریح کرده است: «این نوع تبلیغات توطئه کسانی است که به‌دنبال تنش و خودخواه هستند که نمی‌توانند ثبات و کنترل جاری در افغانستان را تحمل کنند و کورکورانه آن را تبلیغ می‌کنند».

این در حالی است که آقای مک کال در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفته که طا-لبان تجهیزات نظامی باقی ‌مانده از امریکا را به «دشمنان واشنگتن مانند ایران و فلسطینی‌ها در برابر اسراییل» می‌فروشند.

او با انتقاد از اظهارات اخیر جوبایدن رییس ‌جمهور امریکا درباره القاعده در افغانستان گفته است: «برای من عجیب است که یک رییس ‌جمهور این‌قدر از سیاست خارجی خود ناآگاه باشد».

به گفته مک کال، نیروهای امریکایی نباید بگرام را رها می‌کردند و به ارزش بیش از هفت میلیارد دالر سلاح را پشت سر می‌گذاشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا