آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

وزیر خارجه ایران: تروریزم خوب و بد ندارد


صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور، پیش از چاشت امروز، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در قصر ستوری وزارت امور خارجه دیدار و ملاقات کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، صلاح‌الدین ربانی، بر گسترش همکاری‌های دو کشور در مبارزه با تهدیدات و استفاده از فرصت‌های مشترک تاکید کرد.
وی افزود که تروریزم و افراط گرایی خشونت‌طلب تهدید مشترکی برای افغانستان، ایران و دیگر کشورهای منطقه و جهان بوده و مبارزه کنونی جهانی بر ضد تروریزم هنگامی موفق خواهد بود که بیشتر از دیگر کشورها، جهان اسلام به یک تعریف جامع از تروریزم دست یابد.
آقای ربانی در ادامه گفت: همه کشورهای اسلامی مشترکاً در برابر گروه‌های افراط گرای خشونت‌طلب، بدون تفکیک آن‌ها به خوب و بد، به‌گونه هماهنگ مبارزه کنند.
وزیر امور خارجه کشور همچنان تاکید کرد: دولت افغانستان انتظار دارد، تا زمان فراهم شدن زمینه بازگشت تدریجی و داوطلبانه برای همه این مهاجرین، برخورد بشردوستانه دولت و مردم ایران در برابر آنها کماکان ادامه یابد.
از سوی دیگر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت که با توجه به هسایه‌گی و همدلی و همچنان پیوندهای تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، افغانستان و ایران در گذشته و حال، روابط عمیق دوستانه و همکاری‌های سودمندی در زمینه‌های گوناگون داشته‌اند.
آقای ظریف با اشاره به تهدیدهای امنیتی که متوجه افغانستان و منطقه است، گفت: در خصوص طالبان، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، موضع هیچ دو کشوری شاید به نزدیکی موضع ایران و افغانستان نباشد.
وی افزود که تروریزم خوب و بد نداشته، همه گروه‌های تروریستی خطرناک‌اند و در برابر این گروه‌ها به مبارزه جدی و تشریک مساعی کشورها نیاز است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنان گفته است که اقتصاد، توسعه و دسترسی افغانستان به بازارهای جهانی به ایران نیز اهمیت دارد و زمینه‌ها برای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های تجارتی-اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور مساعد است.
ایران و افغانستان، دو کشور در همسایگی هم هستند که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک داشته و دارای روابط عمیق فرهنگی نیز هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا