آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

به منظور مهار ناامنی‌ها

پلان جدید امنیتی کابل زیر کار است


نشست هماهنگی مسئولان و سخنگویان ارشد سکتورهای امنیتی، انکشافی و سیاسی حکومت با حضور سالم احساس، فرمانده زون ۱۰۱، آسمایی کابل برگزار شد.
صدیق صدیقی، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در نخست، از طرح امنیتی تازه حکومت به هدف تامین امنیت شهر کابل استقبال کرده گفت که طرح یاده شده بر بنیاد برنامه حکومت به هدف تامین امنیت شهر کابل در شش ماه آینده روی دست گرفته شده، اما از آنجایی آگاهی لازم به مردم در این زمینه داده نشده بود، بازتاب منفی آن بیشتر بود.
همین گونه، در توضیح بازتاب منفی مردم و رسانه‌ها که از سوی فیروز بشری، معاون مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت به حاضرین جلسه ارایه شد، دیدگاه‌های منفی مردم واضح شد و از مسئولان امنیتی کابل تقاضا به عمل آمد تا جزییات برنامه تازه امنیتی حکومت را برای مسئولان رسانه‌ای حکومت تشریح کند.
از سوی هم سالم احساس فرمانده زون ۱۰۱ آسمایی کابل برنامه تازه امنیتی کابل را به حاضرین مجلس تشریح کرد.
احساس گفت که برنامه تازه امنیتی شهر کابل، یک پلان امنیتی و اصلاحی کوتاه مدت، میان مدت ودراز مدت به هدف تامین امنیت شهروندان کابل بوده است.
فرمانده زون ۱۰۱ آسمایی کابل گفت که در کنار تامین امنیت شهروندان کابل، تامین امنیت ساحات دیپلوماتیک کابل نیز از دیگر اولویت‌های حکومت افغانستان بوده است.
به گفته ی وی، افراز۲۴ چک پاینت، تهیه سکنرها و زیر پوشش قرار دادن۴۲ پوسته امنیتی بخشی دیگری از پلان نو امنیتی در شهر کابل بوده است.
قوماندان زون ۱۰۱ آسمایی کابل افزود که بربنیاد پلان تازه وسایط تناژ بلند نخست چک و بررسی شده و پس از آن اجازه داخل به شهر کابل را می یابند.
وی همچنان گفت که بر بنیاد پلان تازه، شماری از چک پاینت‌ها در مرکز شهر کابل که موثریت نداشته‌اند، برداشته خواهند شد.
احساس همین گونه گفت ۸۰ عراده موتر سایکل به هدف تامین امنیت گزمه‌های دوامدار را شروع خواهند کرد.
به گفته وی، تغییرات به هدف اصلاحات در اداره های پولیس و بهبود وضعیت امنیتی شهروندان کابل جریان داشته و سه اسکنر که توسط آن چک و کنترول افراد و وسایط انجام می شود، در سه دروازه، جنوبی، شرقی و غربی کابل فعال شده و به زودی در دروازه شمالی کابل نیز فعال می گردد.
به نقل از خبرنامه مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، در این نشست همچنان در این نشست نمایندگان ماموریت حمایت قاطع پشتیبانی خویش را از این طرح حکومت اعلام کردند.
در این نشست، نمایندگانی از شاروالی، ترافیک کابل و اطفاییه نیز دیدگاه‌های شان را شریک ساخته و در پایان تصمیم بر آن شد تا فرماندهی زون ۱۰۱ آسمایی مسئولیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم و رسانه‌ها را داشته باشند و در کنار آن سایر نهادهای ذیربط حکومتی در تطبیق برنامه تازه امنیتی، با فرماندهی زون ۱۰۱ آسمایی کابل همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا