آخرین اخبارجهان

پوتین: باید شبکه‌های انترنتی غربی رصد شود


رییس ‌جمهور روسیه گفته است مقامات مسئول باید برخی از کمپنی‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی برای انتخابات سال آینده ریاست‌ جمهوری در این کشور مانیتور کنند.
به نقل از « راشا تودی»، پوتین نام کمپنی‌هایی را که باید رصد شوند نگفته و معلوم نیست منظور وی شبکه‌های اجتماعی داخلی بوده است یا خارجی.
این دستور پوتین در حالی است که خود روسیه و دستگاه اطلاعلاتی‌اش متهم به دخالت در انتخابات امریکا و سایر کشورهای اروپایی شده است.
پوتین که با نمایندگان «دوما» و پس از تصویب قانون موسوم به «عوامل خارجی» صحبت می‌کرد افزود: ما باید به دقت کمپنی‌های انترنتی و شبکه‌های اجتماعی را زیر نظر بگیریم؛ چرا که در زندگی سیاسی ما دخیل هستند.
پس از فشار امریکا روی رسانه‌های روسی، قانون «عوامل خارجی» علیه شبکه‌های اجتماعی غربی در روسیه به تصویب رسید که طبق آن باید منابع مالی خود را شفاف بیان کنند.
پوتین تاکید کرده است که باید دقیقاً تجزیه و تحلیل شود که چگونه آن‌ها در حال کار و اجرا در کشور هستند و در انتخابات ریاست‌ جمهوری چه کار خواهند کرد.
در حال حاضر رادیو اروپای آزاد و رادیو صدای امریکا جزو عوامل خارجی تعریف شده‌اند.
پوتین ۶۵ ساله که ۱۷ سال است قدرت را در روسیه در دست دارد، امیدوار است در سال آینده مجدداً برای دوره ۶ ساله و تا ۲۰۲۴ انتخاب شود، تا آن موقع او ۷۲ ساله خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا