آخرین اخبارافغانستانسیاست

چین پذیرش اعتمادنامه بلال کریمی را تشریفات عادی دیپلماتیک خواند

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که پذیرش اعتمادنامه سفیر حکومت سرپرست «یک ترتیب دیپلماتیک عادی برای چین» است.

ونگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه(١١ دلو) در کنفرانس خبری گفت که پذیرش اعتمادنامه سفیر حکومت موقت افغانستان برای چین یک ترتیب عادی است.

ونبین گفت: این یک ترتیب دیپلماتیک عادی برای چین است که سفیر و استوارنامه دولت موقت افغانستان (حکومت سرپرست طا-لبان) را دریافت کند.

وی افزود: ما امیدواریم که جهان با دولت موقت تعامل بیشتری داشته باشد، آن را تشویق کند تا به نگرانی‌های جهان پاسخ دهد و به بازسازی و توسعه افغانستان کمک کند.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست روز گذشته اعلام کرد که شی جین پینگ رییس جمهور چین اعتمادنامه مولوی اسدالله (بلال کریمی) را در مراسمی پذیرفت.

این در حالی است که متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا نسبت به پذیرش اعتمادنامه و سفیر طا-لبان ابراز تردید کرد و گفت منتظر بیانیه رسمی از سوی دولت چین می‌باشد و سپس دیدگاه خود را ابراز می‌کند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان نیز امروز با نشر بیانیه‌ای این اقدام جمهوری خلق چین را خوش‌باورانه و خلاف عرف دیپلماتیک و دولت‌داری قانون‌مند دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا