افغانستانبرگزیده

کشته‌شدن ۹ طالب در ولایت فاریاب


مسوولان امنیتی و محلی در فاریاب می‌گویند که درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی با طالبان در مسیر سرک شاهراه میمنه–مزار از چهار روز بدینسو ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالکریم یورش، مسوول مطبوعاتی فرماندهی پولیس فاریاب می‌گوید که طالبان از چهار روز بدین‌سو بالای پاسگاه‌های امنیتی در مسیر سرک شاهراه میمنه–مزارشریف حملات تهاجمی شانرا در ولسوالی “شیرین‌تگاب” آغاز کرده‌اند.
مسوول مطبوعاتی فرماندهی پولیس فاریاب می‌گوید که روستاهای “گورزاد” و “اسلام‌قلعه”، ولسوالی شیرین‌تگاب که در مسیرسرک شاهراه قرار دارد، به دست طالبان افتاده است.
از سوی دیگر آقای یورش گفت که در نتیجه درگیری‌ها، ۹ طالب کشته و۱۳تن دیگرشان زخم برداشتند.
وی همچنان می‌افزاید که در نتیجه درگیری‌ها، ۲تن نیروی خیزش مردمی کشته و۳تن دیگرشان زخم برداشتند و قرارگاه یکی از فرماندهان خیزش‌های مردمی بنام “میرحمزه” نیز بدست طالبان افتاده است.
مسوولان امنیتی فاریاب می‌گویند که نیروهای تازه‌نفس بخاطر بازپس‌گیری روستاهای از دست‌رفته ولسوالی شیرین‌تگاب اعزام گردیده است.
با این همه پس از سقوط روستاهای گورزاد و اسلام‌قلعه ولسوالی شرین‌تگاب این ولایت، سرک شاهراه میمنه–مزار بروی وسایط ملکی باز است اما طالبان وسایط نیروهای دولتی را از داخل باغ‌ها هدف قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا