آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله در ژنو: در افغانستان هیچ‌جای امن نیست

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در سخنرانی خود در سی‌وهفتمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت که هیچ جای افغانستان برای غیرنظامیان امن نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله روز دوشنبه (۷حوت) در سخنرانی خود به نمایندگی از افغانستان که برای اولین بار عضو شورای جهانی حقوق بشر سازمان ملل شده است، گفت:« هیچ‌جای در افغانستان امن نیست. مساجد، شفاخانه‌ها، مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز رسانه‌ای، بازارها و سایر نقاط همه در معرض آسیب قرار دارند.»
آقای عبدالله دلایل عمده سیل مهاجرت شهروندان را به ممالک دیگر ناامنی عنوان کرده افزود: غیر نظامیان و نیروهای امنیتی افغانستان قربانی تروریزم منطقه‌ای شده‌اند و حکومت وحدت ملی در تلاش یافتن راه حل برای امنیت مردم افغانستان است.
رییس اجرایی همچنان افزود:« ما اسنادی مبنی بر وجود پناه‌گاه‌های امن هراس‌افکنان در خارج از افغانستان به شورای سازمان ملل ارایه کردیم و خواست ما این است که تمام آن‌ها از بین برده شود.»
آقای عبدالله در حاشیه این اجلاس هم‌چنان با منشی عمومی سازمان ملل دیدار کرد.
منشی عمومی سازمان ملل متحد روی همکاری و همگرایی منطقه‌ای برای برقراری صلح افغانستان تأکید کرده‌است.
آنتونیو گوترش در دیدار با عبدالله عبدالله هم‌چنان گفت که سازمان ملل متحد به ادامه همکاری‌هایش در عرصه انتخابات، اصلاحات و تلاش‌های صلح افغانستان ادامه خواهد داد.
گفتنی است که سازمان‌های حقوق بشری از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر به ویژه بلند رفتن خشونت علیه زنان در کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا