آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

اتحادیه اروپا: پس از ۴۵ سال جنگ، روابط خوب با همسایگان برای افغانستان ضروری است

خبرگزاری دید: نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان پس از نشست دوحه گفته است که فرآیند به رهبری سازمان ملل باید مکمل ابتکارات منطقه‌ای باشد نه جایگزین.

توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در برگه اکس خود در رابطه به نشست دوحه گفته است که پس از ۴۵ سال جنگ در افغانستان، روابط خوب با همسایگان این کشور ضروری است.

وی با استقبال از قصد اعلام شده منطقه برای تعامل با حکومت سرپرست بر ادامه پشتیبانی دیگران تاکید کرده و افزوده است: یک فرآیند به رهبری سازمان ملل باید مکمل فارمت‌های منطقه‌ای باشد نه جایگزین.

نماینده اتحادیه اروپا تصریح کرده است که آینده افغانستان و نحوه برخورد این کشور با گذشته خود باید توسط مردم افغانستان با همه تنوع آن مورد بحث، استدلال و تصمیم‌گیری قرار گیرد. او با اشاره به حضور سایر افغانستانی‌ها در مسئله افغانستان، بیان داشته است: سایر کشورها و سازمان‌ها در بهترین حالت می‌توانند حمایت‌گر باشند.

نیکلاسن با بیان ان‌که رهبری قوی و تعهد عمیق به افغانستان از سوی دبیر کل سازمان ملل نشان داده شد، گفته که به هدف این سازمان برای تعیین نماینده ویژه با دستور شورای امنیت احترام می‌گذارد.

به گفته وی، در حالی که بسیاری اشتراک کنندگان به تلاش‌های اساسی مقامات فعلی افغانستان برای مبارزه با داعش خراسان اشاره کردند، اما نگرانی جدی شان را در مورد ادامه حضور و فعالیت‌های سایر سازمان‌های تروریستی در داخل افغانستان به عنوان تهدیدی برای منطقه و جهان ابراز داشتند.

وی با ابراز تاسف از عدم اشتراک مقامات طا-لبان در این نشست، افزوده که تبادل نظر با زنان و مردان افغانستانی، نکات ظریف و دقیقی را برای درک ما از وضعیت پیچیده بازتاب می‌دهد.

نیکلاسن گفته که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دارای اکثریت مسلمان و اتحادیه اروپا، با تاکید بر حقوق دختران و زنان، از جمله تحصیل و اشتغال، به عنوان اولویت‌های کلیدی حقوق بشر، اسلام و توسعه اقتصادی و اجتماعی، خواسته‌های افغانستانی‌ها را در این نشست تکرار کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا