آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

استقبال کرزی از قطعنامه شورای امنیت درباره تعیین نماینده ویژه برای افغانستان

خبرگزاری دید: رییس جمهور پیشین کشور از قطعنامه ۲۷۲۱ شورای امنیت در باره افغانستان و مبنی بر تعیین نماینده ویژه برای این کشور استقبال کرد.

حامد کرزی روز دو شنبه (۱۱ جدی) در اعلامیه‌ای، قطعنامه ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان را بیانگر احترام به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی، وحدت ملی و همسویی جامعه جهانی برای تامین ثبات و توسعه در افغانستان خواند.

آقای کرزی «تفاهم ملی و تمثیل اراده مردم»، دسترسی دختران و پسران به آموزش و مشارکت زنان در همه امور جامعه را راه ترقی افغانستان و برقراری صلح و ثبات خوانده است.

او که در کابل به سر می‌برد، در اعلامیه‌ نوشته که کلید برون‌رفت از مشکلات و دست‌یابی به صلح و ثبات دایمی در افغانستان در دست خود افغان‌ها است.

آقای کرزی در حالی از این قطعنامه استقبال کرده که چند روز پیش وزارت خارجه سرپرست تعیین نماینده ویژه برای افغانستان را «غیر ضروری خواند» و گفت که در تصویب این قطعنامه با حکومت سرپرست مشوره نشده است.

شورای امنیت سازمان ملل در پی «ارزیابی مستقل و توصیه‌های» فریدون سینیرلی‌اوغلو هماهنگ‌کننده ویژه این سازمان درباره افغانستان، سه روز پیش در هشتم جدی قطعنامه‌ای به تصویب رساند.

سیزده عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای موافق دادند، ولی رای روسیه و چین به آن ممتنع بود.

این قطعنامه اعضای شورای امنیت و سایر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی را تشویق به اجرای توصیه‌های سینیرلی‌اوغلو کرده و در عین حال، خواستار تعیین فرستاده ویژه صلح برای افغانستان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا