آخرین اخبارافغانستانزنانگزارش

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت اطلاعات و فرهنگ و دانشگاه‌های خصوصی

رسول شهزاد- کابل

خبرگزاری دید: تفاهم‌نامه‌ای به منظور حمایت از تحصیل جوانان میان معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و دانشگاه‌های خصوصی امضا شد.

این تفاهمنامه در جهت رشد جوانان و همچنین فراهم سازی زمینه تحصیلی برای این قشر روز سه‌شنبه(۹ حوت)امضا شده است.

محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید این تفاهمنامه‌ها به خواست جوانان بوده که با ۴۰ دانشگاه خصوصی امضا شده است.

این در حالی است که دانشگاه‌ها به روی زنان و مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته است. مسئولان طا-لبان همواره گفته‌اند که در حال ایجاد یک طرح برای آموزش و تحصیل زنان هستند، امری که تاکنون محقق نشده است.

معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکید کرد که به خواست اکثریت جوانان این وزارت با ۴۰ دانشگاه‌ خصوصی تفاهم‌نامه‌های تحصیلی امضاء نموده و آنان می‌توانند با تخفیف ویژه ادامه تحصیل بدهند.

معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: این معینیت برای ۱۰۰۰ جوان بی‌بضاعت امکانات خوابگاه فراهم کرده است تا جوانان بتوانند به تحصیل شان ادامه دهند.

در همین حال، عمر مختار نیکزاد نماینده دانشگاه آشنا به خبرگزاری دید گفت که دانشجویان بعد از ختم دوره تحصیلی نیاز به کار دارند و امارت اسلامی باید زمینه کار را برای جوانان فراهم کند.

محمد ابراهیم صافی رییس دانشگاه رنا گفت: جوانان در بخش‌های مختلف نیاز به همکاری دارند و دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل جوانان آماده است که زمینه‌های بهتر را فراهم نماید.

با این همه، زنان و دختران با محدودیت‌های زیادی مواجه‌اند؛ آن‌ها حق کار در ادارات غیر دولتی، اجازه رفتن به دانشگاه‌ها و دختران بالاتر از صنف ششم نیز اجازه رفتن به مکتب را ندارند.

گفتنی است که اخیراً اتحادیه دانشگاه‌های خصوصی اعلام کرد ۳۵ دانشگاه با ورشکستگی مواجه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا