آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

دانشگاه‌های خصوصی از کتاب‌های «خلاف فقه حنفی» تصفیه شود

خبرگزاری دید: وزارت تحصیلات عالی «امارت اسلامی» به تمام دانشگاه‌های خصوصی دستور داده کتاب‌خانه‌ها را از وجود کتاب‌های خلاف فقه حنفی تصفیه کنند.

وزارت تحصیلات عالی به تمام دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلی خصوصی هدایت داده کتابخانه‌های این نهادها را از وجود کتاب‌های «خلاف فقه حنفی» تصفیه کنند.

ریاست دعوت و ارشاد وزارت تحصیلات عالی این هدایت را به تاریخ ۲۳ قوس سال جاری در نامه‌ای عنوانی دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلی خصوصی صادر کرده است.

در این نامه آمده است که کتابخانه‌های دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلی خصوصی باید از وجود کتاب‌های «خلاف فقه حنفی»، کتاب‌های سیاسی و کتاب‌هایی که «مشکلات عقیدتی به میان می‌آورد»، تصفیه شود.

در نامه همچنین آمده که به جای این گونه کتاب‌ها، باید «سایر کتاب‌های خوب سیرت نبوی» جابجا و فهرست آن از قبل با ریاست دعوت و ارشاد وزارت تحصیلات عالی شریک شود.

ندامحمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی به تازگی در دانشگاه سید جمال‌الدین افغان در ولایت کنر گفته که در افغانستان «مذاهب وجود ندارد» و تمام مردم این کشور پیرو فقه حنفی هستند.

این درحالی است که در کنار فقه حنفی، فقه جعفری نیز در افغانستان پیروان زیادی دارد.

فقه جعفری در حکومت‌های دو دهه‌ گذشته به رسمیت شناخته شده بود و در مکاتبی که دانش‌آموزان آن از پیروان مذهب شیعه بودند، فقه جعفری تدریس می‌شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا