آخرین اخبارافغانستانسیاست

دو سالگی سقوط کابل؛ شورای مقاومت ملی برای نجات خواستار اتحاد جریان‌های مخالف طا-لبان شد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی در پیوند به ۲۴ اسد سالروز سقوط کابل، خواستار اتحاد جریان‌های سیاسی، مدنی و گروه‌ها در یک صف منسجم شده است.

این شورا در اعلامیه‌ای که امروز سه‌شنبه (۲۴ اسد) منتشر کرده، از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی خواسته است که «اقدامات لازم را برای رهایی کشور اتخاذ نمایند».

در اعلامیه‌ این شورا آمده است: «طالبان به لحاظ ماهوی یک گروه تروریستی است که با برپایی تسلط نامشروع و نام‌نهاد امارتی خود، بستر مناسبی برای رشد دیگر گروه‌های تروریستی فراهم کرده است».

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» گفته است که افراد منسوب به گروه‌های تروریستی دیگر اکنون در درون نهادها «مشغول وظایف در پست‌های کلیدی و در عین حال مشغول توطئه‌چینی برای گسترش حملات در سطح جهان و منطقه هستند».

این شورا گفته است که توافق‌نامه‌ دوحه میان طا-لبان و امریکا «بستر اصلی وضعیت رقت‌بار کنونی» است و نباید محور معادلات سیاسی آینده قرار گیرد.

این شورا از «تعامل همراه با حمایت» کشورهای منطقه و جهان با طا-لبان انتقاد کرده و گفته است که پی‌آمدهای آن دامن این کشورها را نیز خواهد گرفت.

در اعلامیه‌ این شورا آمده است که اگر جناح‌های سیاسی مختلف، نهادهای مدنی، نهادهای حامی زنان و دیگر «نمایندگان واقعی مردم افغانستان» در معادلات آینده حضور نداشته باشند، بحران در کشور تداوم خواهد یافت.

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» از جامعه‌ی جهانی و کشورهای منطقه نیز خواسته است که برای ایجاد یک نظام مشروع، عادلانه و مبتنی بر اراده‌ی مردم، با مردم افغانستان همکاری کنند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان که متشکل از رهبران احزاب سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین است، پیش از این نیز خواستار وحدت گروه‌های سیاسی مخالف طا-لبان شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا